۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۶۷۲۱۵

اجرای طرح نماز اول وقت از سوی اصناف خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ طرح نماز اول وقت در میان کسبه و اصناف خراسان جنوبی از ظهر امروز با حضور مسؤولان اجرایی شد.
حجت الاسلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح نماز اول وقت در میان اصناف خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که طرح نماز اول وقت در میان کسبه و اصناف خراسان جنوبی از ظهر امروز با حضور مسؤولان اجرایی شده است، گفت: بازار اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که مراجعه‌کننده به آن در وقتِ نماز پاسخی از سوی بازاریان و اصناف متدین دریافت نکند.

 

 

وی افزود: یکی از افتخارات و جلوه‌های زیبای بازار اسلامی، پیشگامی در اجرای حدود و اقامه فرایض الهی بوده است.

 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که بازار سمبل تأثیرگذاری معارف دینی در زندگی مردم بوده است، تصریح کرد: بازاریان به‌عنوان یکی از اقشار مرجع اجتماعی در تحولات سیاسی اثر مطلوبی داشته‌اند.

 

حجت‌الاسلام لطفیان اظهار کرد: پیچیده شدن شرایط زندگی و صنفی ممکن است این نقش را کم‌رنگ کند اما در سال‌های اخیر تلاش شده جایگزینی برای بازار در تحولات اجتماعی ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: به‌غیراز مسجد و هیئت‌های مذهبی که سازمان‌های مردم‌نهاد دیرپایی هستند، بازار به‌عنوان بدنه مردمی، قدرتمند و سازمان دیرپای تأثیرگذاری در عرصه تحولات بوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در ستاد احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر، مدیریتی به نام اصناف وجود دارد که مأموریت آن، تشکیل گروه‌های تذکر لسانی و شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در مجموعه اصناف است.

 

حجت‌الاسلام لطفیان اظهار کرد: هم ‌اکنون در 10 اتحادیه پر ارتباط با مردم، این شورا شکل‌گرفته است که آموزش و به‌کارگیری آن‌ها را در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر از ابتدای ماه رمضان آغاز خواهد شد.

 

وی اقامه نماز اول وقت را یکی از جلوه‌های زیبای بازار اسلامی عنوان کرد و گفت: همه بازاریان اهل نماز هستند و به باورهای دینی به نحو مطلوب اعتقاددارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: ظهر امروز طرح نمادین تعطیلی بازار هنگام اقامه نماز اول وقت انجام شد که تا امروز در بخشی از بازار انجام می‌شده اما از امروز به‌صورت رسمی این طرح در بازار انجام خواهد شد و بازاریان متدین جهت اقامه نماز اول وقت، بااراده خودشان، مغازه‌ها را هنگام نماز تعطیل خواهند کرد.

 

حجت‌الاسلام لطفیان بابیان این‌که تعطیلی واحد صنفی در وقت نماز، اهمیت دارد، یادآور شد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که با کمترین زمان، اقامه نماز اول وقت صورت گیرد تا جلوه‌های مهم بازار اسلامی در شهر بیرجند محقق شود.

 

وی بابیان این‌که تعطیلی بازار در وقت نماز، حرکتی مردمی است، تصریح کرد: این برنامه صبح امروز با حضور امام‌جمعه بیرجند به‌عنوان رییس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، سردار نظری دبیر ستاد و برخی از معاونین ستاد و روحانیون با حرکتی نمادین از میدان امام خمینی(ره) به سمت مسجدالرسول(ص) بیرجند انجام شد و با حضور بازاریان و کسبه نماز ظهر به جماعت اقامه شد./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات