۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۶۵۱۹۲
آیت الله شبستری:

فرهنگ کارآفرینی بایستی میان جوانان رایج شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری بیان این‌که فرهنگ کارآفرینی بایستی میان جوانان رایج شود، گفت: فرهنگ پشت میزنشینی نیز از آسیب های اشتغال جوانان است، بدین گونه که تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی تمایلی به کارهای غیراداری یا غیردولتی ندارند و بر این اساس باید این فرهنگ اصلاح شود.
آيت الله شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همزمان با هفته جوان امروز در جمع تعدادی از جوانان نمونه استان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ اشتغال فرزندان ایشان است، متأسفانه اغلب جوانان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در موضوع اشتغال دچار مشکل می شوند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که فرهنگ کارآفرینی بایستی میان جوانان رایج شود، افزود: فرهنگ پشت میزنشینی نیز از آسیب های اشتغال جوانان است، بدین گونه که تحصیلکرده‌های دانشگاهی تمایلی به کارهای غیراداری یا غیردولتی ندارند و بر این اساس باید این فرهنگ اصلاح شود.


امام جمعه تبریز در ادامه خواستار توجه مسؤولان به امر ازدواج جوانان شد و ازدواج آسان و به هنگام جوانان را از دیگر نیازهای اساسی جامعه عنوان و تصریح کرد: برآورده کردن این نیازهای جوانان در زمان خود از سوی مسؤولان ضروری است و جوانان نیز برای تحقق ازدواج موفق و آسان از تجملات و قبول مهریه های بالا دوری کنند.

آیت الله شبستری تشریفات، تجمل‌گرایی، مهریه‌های بالا، جهیزیه های سنگین و فرهنگ غلط چشم و هم چشمی را از جمله موانع ازدواج جوانان دانست و افزود: مادیات موجب دوام زندگی نمی شود بلکه تقید به معنویات عامل استمرار و استحکام خانواده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدگاه دین مبین اسلام نسبت به جوانان اظهار داشت: جوانان نخبه و دارای علم نسبت به دیگران در جامعه امتیاز دارند، آینده و مسؤولیت های مختلف کشور نیز بین جوانان تقسیم می شود، بر این اساس باید جوانان در کسب علم، معرفت، کمالات و تقوی در این دوران اهتمام داشته باشند.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که جوانان باید فرصت جوانی را به عنوان دوران طلایی قدر بدانند، گفت: نعمت جوانی، سلامتی و عمر نعمت هایی هستند که باید تا زمانی که فرصت هست از آن استفاده شود، قدر این سه نعمت الهی را بدانیم چون که پس از دست رفتن امکان جبران و استفاده از این نعمت ها وجود ندارد.


در این مراسم همچنین شروین اسبقیان، مدیرکل ورزش و امور جوانان آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که از 24 میلیون جوان 15 تا 29 سال کشور یک میلیون و 100 هزار جوان در آذربایجان شرقی ساکن هستند، اظهار داشت: جوانان به عنوان سرمایه های اصلی جامعه باید مورد توجه بیشتر واقع شوند./853/پ202/ح

ارسال نظرات