۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۶۴۵۱۶

تأکید آیت الله نمازی بر تشکیل ستادهای محلی برای کمک به نیازمندان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، یکی از نشانه های تقوا و تعبّد توحیدی را مراقبت و مواظبت از معاش نیازمندان دانست و بر توجه مردم و جامعه به قوت لایموت نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان تأکید کرد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان، گفت: در جامعه ما افرادی هستند که قادر به تهیه قوت لایموت خودشان نیستند و نمی توانند پاسخگوی بهانه های فرزندان شان باشند.

 

وی بر تشکیل ستادهای کمک به نیارمندان محلی با مدیریت ائمه جماعات مساجد محل تأکید کرد و افزود: در جامعه اسلامی متدیین، نمازگزاران و آنهایی که اهل نماز و روزه و نماز جمعه هستند از همین امروز باید با هدایت و رهبری ائمه جماعات مساجد ستادهایی را برای کمک به نیازمندان محل تشکیل بدهند تا هیچ نیازمندی در همسایگی مساجد کاشان بی افطاری و سحری نماند و فرزندان و جوانان این خانواده ها گرسنه سر به بالین بستر نگذارند.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: برای کمک به نیازمندان قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان چندین سال است تذکر می دهم و از روحانیت و ائمه جماعات مساجد می خواهم با کمک هیأت امنای مساجد که از افراد نیازمند اطراف مساجد اطلاع دارند قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به آنها مساعدت شود.  

 

وی، با تأکید برکمک و مساعدت های محرمانه به صورت ناشناس به افراد نیازمند محل گفت: خیران آنچه را مورد نیاز خانواده های خودشان در ماه مبارک رمضان است برای خانواده های نیازمند تهیه کنند.

 

آبرو و حیثیت مومن نزد خدای سبحان از حرمت کعبه هم بالاتر است

نماینده ولی فقیه در کاشان اطعام به نیازمندان با حفظ حیثیت، کرامت، شخصیت و آبروی افراد نیازمند را یکی کارهای زیبا و محبوب خدا دانست و افزود: آبرو و حیثیت مومن نزد خدای سبحان از حرمت کعبه هم بالاتر است.

 

به گفته وی، در مجموعه نظام تشریعی یکی از مسائلی که روی آن خیلی توصیه شده است اطعام نیازمندان در جامعه اسلامی است که هیچ کس نباید گرسنه باشد.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: دادن کفاره روزه، عقیقه برای فرزند تازه متولد شده، خرید خانه، اطعام ازدواج و...  همه بیانگر این است که خداوند برای اطعام نیازمندان توجه زیادی دارد.   

 

وی در ادامه با اشاره به سوره انسان که شأن نزول آن در باره اهل بیت(ع) است و درباره امیرمومنان و فاطمه زهرا است ابراز کرد: حسنین به بیماری سختی مبتلا شدند و جبرئیل به پیامبر نازل شد و گفت به حضرت علی و فاطمه زهرا بگو اگر حسنین خوب شدند نذر کنند سه روز را روزه بگیرند و آنها روز اول و دوم سوم وقتی خواستند افطار کنند مسکین و یتیم و اسیر پشت درب خانه تقاضای اطعام کردند و آنها نیز با وجود این که خود نیاز به اطعام داشتند آن را بخشیدند و آنها را بر خود مقدم داشتند که این امر اهمیت اطعام به نیازمندان را می رساند.  

 

آیت الله نمازی، سیر کردن مسلمان گرسنه، پرداخت دیون مسلمانی که توان پرداخت آن را ندارد و گره گشایی ازکار مسلمان مومن را از جمله زیباترین و محبوب ترین حسنات در نزد خدا دانست.  

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که باید مراقب بود برخی مسائل در جامعه مورد غفلت قرار نگیرد، اظهار امیدواری کرد، امسال یک ماه مبارک رمضان استثنایی را داشته باشیم و در جامعه اسلامی ما نیازمندی وجود نداشته باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات