۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۲۶۳۱۳۳
در پی صدور فتوای جهاد علیه آل سعود رخ داد؛

ترور نافرجام مفتی اعظم شافعی‌های یمن از سوی گروه‎های تروریستی

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه صنعا در یمن اعلام کرد که در پی صدور فتوای جهاد علیه عربستان از سوی مفتی اعظم شافعی‌ها، این عالم سنی بارها مورد سوء قصد گروه‌های تروریستی و افراد هوادار آل سعود قرار گرفته است.
سهيل ابراهيم بن عقيل مفتي اعظم شافعي‌ها در يمن

 

دکتر علی شرف الدین، فعال سیاسی و عضو شورای مشورتی جنبش انصارالله در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، از اقدامات تروریستی گروه‌های تابع آل سعود در یمن علیه عالم بزرگ اهل سنت و مفتی اعظم شافعی‌های یمن خبر داد.

 

وی اعلام کرد که در پی ابراز مخالفت سهیل ابراهیم بن عقیل، عالم سنی با اقدامات عربستان بارها گروه‌های مسلحی قصد ترور وی را داشته‌اند و سه روز پیش نیز افرادی به منزل این عالم اهل سنت در استان تعز هجوم برده‌اند که با ممانعت مردم و ایستادگی اطرافیان این اقدام بی نتیجه ماند.


چندی پیش سهیل ابراهیم بن عقیل، مفتی اعظم شافعی‌های یمن در مصاحبه با شبکه خبری المیادین لبنان به صراحت اقدامات تجاوزکارانه آل سعود را محکوم و در زمینه جهاد با تمام توان در مقابل عربستان و تجاوز او فتوا صادر کرد.


 شایان ذکر است این عالم بزرگ اهل سنت و مفتی اعظم شافعی که سن او قریب به صد سال است، ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه آل سعود به طور علنی از ابتدای تجاوز آل سعود به یمن به جهاد و مقابله با تجاوز عربستان فتوا داده و اعلام کرده بود که حتی اگر یک نفر از ساکنان یمن باقی بماند باید با تمام توان در برابر آل سعود ایستاد و مقاومت کرد./1321/ب912/ک

 

ارسال نظرات