۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۶۱۹۱۲
دبیر جشنواره سراسری تئاتر رضوی:

120 اثر نمایشی به جشنواره سراسری تئاتر رضوی ارسال شده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: در مهلت تعیین شده برای ارسال متون نمایشی، در مجموع 120 متن نمایشی از استان های مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
دهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي

حسین ثابت قدم وحید، دبیر دهمین دوره جشنواره سراسری رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که جشنواره مزبور 25 تا 29 مردادماه امسال همزمان با دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) به میزبانی بجنورد برگزار می شود، اظهار کرد: دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی شامل بخش های رقابتی، غیر رقابتی، بخش ویژه و تولید اثر مشترک است.

 

وی با بیان این که در این جشنواره هنرمندان و آثار نمایشی از استان های مختلف کشور و نیز هنرمندانی از کشور تاجیکستان حضور دارند، افزود: در مهلت تعیین شده برای ارسال متون آثار در مجموع 120 متن اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در این جشنواره اثر نمایشی مشترک هنرمندان خراسان شمالی با کشور تاجیکستان و نیز اثر نمایشی مشترک بین هنرمندان این استان و چند استان دیگر کشور به نمایش گذاشته می شوند.

 

ثابت قدم وحید با اشاره به این که قصد داریم شماری از آثار دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی را در استان های مختلف از جمله گلستان، خراسان رضوی و جنوبی و تهران اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین اثر مشترک با کشور تاجیکستان نیز به مدت یک ماه در تهران برای عموم اجرا می شود.

 

وی همچنین با اشاره به اجرای نمایشی اپیزودیک توسط «میلاد اکبرنژاد» در این دوره از جشنواره، افزود: این نمایش به صورت جداگانه در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی کارگردانی خواهد شد.

 

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، در دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی، پنج متن برگزیده ادوار گذشته این جشنواره نیز انتخاب شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می شود تا نسبت به بازتولید این آثار اقدام شود.

 

ثابت قدم وحید در ادامه با اشاره به انتخاب هیأت ارزیابی و انتخاب متون دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، اظهار کرد: نادر برهانی مرند، افشین خورشید باختری و نصرالله قادری ارزیابی متون رسیده به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی را برعهده دارند.

 

وی با بیان این که هیأت ارزیابی انتخاب متون دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از امروز( 29اردیبهشت ماه) آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را ارزیابی می کنند، اضافه کرد: بعد از ارزیابی متون مهلت ارسال نسخه تصویری آثار در بخش صحنه ای و ویژه بیستم تیرماه، ارزیابی آثار از اول مرداد ماه و زمان برگزاری جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت خواهد بود.

 

گفتنی است، شناخت اندیشه ها و زندگانی امام رضا(ع) و مضامین عالی فرهنگ رضوی، تأثیر اندیشه و آثار امام رضا(ع)در زندگی فردی و اجتماعی، شناساندن کرامت و تأثیرات رفتاری امام رضا(ع) در زندگی انسان، تبیین ابعاد علمی و اجتماعی شخصیت و سیره امام رضا(ع)، سیره عملی سبک زندگی رضوی، توجه به ظرفیت فرهنگ ها و اعتقادات بومی با محوریت فرهنگ رضوی(آداب و رسوم و آیین ها) و غیره موضوعات دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به شمار می روند.

 

دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی یکی از بخش های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به مناسبت دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) از 29 مرداد تا چهارم شهریور ماه امسال در 31 استان کشور و 75 کشور جهان برگزار می شود.

 

جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بزرگترین جشنواره فرهنگی، هنری و ولایی کشور است که دبیرخانه های موضوعی آن در تمام استان های کشور دایر بوده اما گستره برپایی جشنواره در سطح ملی است، بدین معنا که هموطنان از هر نقطه کشور می توانند در همه جشنواره ها شرکت کنند.

 

برای جشنواره های سراسری هفت بخش کلی در نظر گرفته شده که شامل بخش های فرهنگی، هنری، پژوهشی، سینمایی، مطبوعاتی و دیجیتالی، کودک و نوجوان و بخش دانشگاهیان است؛ یک بخش نیز به صورت ویژه معرفی شده که برنامه هایی نظیر بزرگداشت امامزادگان، بزرگداشت قدمگاه های امام رضا (ع)، هفته های فرهنگ رضوی و جشن های مردمی دهه کرامت را شامل می شود.

 

بخش بین الملل این جشنواره با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی العالمیه و مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و 75 کشور از چهار قاره جهان شامل کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، آرژانتین، اسپانیا، اندونزی، امارات، الجزایر، انگلستان، ایتالیا، بوسنی، برزیل، ژاپن، روسیه، سوئد، فرانسه، هند، نیجریه و غیره میزبان آن هستند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات