۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۶۱۷۱۳
مدیرحوزه علمیه گیلان:

مقابله با جریان های انحرافی نیازمند تقویت سطح علمی مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه علمیه گیلان به لزوم توکل و اعتماد تام یک مبلغ به خداوند اشاره کرده و افزود: در حال حاضر با نفوذ و ترویج افکار التقاطی و نادرست در جامعه مواجه هستیم و ارتقاء جایگاه علمی مبلغان از شروط اساسی برای مقابله با این نوع افکار است.
حجت الاسلام محمد لاکاني، مدير حوزه علميه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محمدلاکانی، مدیر حوزه علمیه گیلان امروز در مراسم برگزاری کارگاه آموزشی ارتقاء سطح علمی مبلغان دینی این استان گفت: در این دوره از کارگاه آموزشی 70 مبلغ حضور دارند.

 

وی با اشاره به تأثیرآ موزش در زمینه های مختلف، تصریح کرد: برگزاری چنین دوره های در راستای ارتقاء علمی مبلغان است. 

 

مدیر حوزه علمیه استان گیلان افزود: مبلغان باید از بصیرت بالای برخوردار باشند تادر زمان بحران و فتنه بتوانند مسیر درست را تشخیص دهند.

 

استاد حوزه علمیه گیلان با اشاره به جریانات فته سال 88، خاطرنشان کرد: در آن دوران مبلغان با بصیرت بسیار بالای خود محکم و استوار از حریم ولایت دفاع کردند از این آموزن با سربلند بیرون آمدند.

 

وی با بیان این که ترویج و اشاعه اسلام ناب محمدی رسالتی بسیار مهم و حیاتی در جامعه اسلامی است، گفت: از این رو باید با حضور جدی در تبلیغ، رصدکردن آسیب ها و آفت هامشکلات و دغدغه های جامعه اسلامی شناسایی و برطرف کرد.

 

مدیر حوزه علمیه گیلان بااشاره به این که حوزه های علمیه در راستای ترویج اسلام ناب محمدی(ص) از جایگاه ویژه ای در جامعه اسلامی برخوردارهستند، اظهار داشت: حوزه های علمیه برای رسیدن جامعه اسلامی به تعالی، برنامه های مفیدی را جهت اشاعه و ترویج مبانی فرهنگ اسلامی درجامعه اجرای می کنند.

 

حجت الاسلام لاکانی به لزوم توکل و اعتماد تام یک مبلغ به خداوند اشاره کرده و افزود: در حال حاضر با نفوذ و ترویج افکار التقاطی و نادرست در جامعه مواجه هستیم و  ارتقاء جایگاه علمی مبلغان از شروط اساسی برای مقابله با این نوع افکار است.

 

وی در ادامه با بیان این که گردشگر پذیربودن، وضعیت فرهنگی و اقتصادی گیلان شرایط خاصی برای این استان بوجود آورده یادآورشد: مبلغان با امکانات اندک، برای رساندن پیام اسلام وانقلاب به آحاد جامعه در راستای اعتلای جامعه اسلامی گام های مؤثری برداشته اند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات