۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۲۵۷۹۰۹
امام جمعه کوهرنگ:

فرهنگ اعتکاف باید در جامعه فراگیر شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ با تأکید بر این که باید بکوشیم فرهنگ اعتکاف در جامعه فراگیر شود و همه به چشم یک نیاز ضروری به آن نگاه کنند، از برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان به صورت کاملا رایگان خبر داد.
حجت الاسلام طباطبايي امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، شامگاه چهارشنبه، 8 اردیبهشت ماه، در نشست هماهنگی ستاد اعتکاف این شهرستان، ماه رجب را ماه بندگی و آماده شدن برای استفاده درست از ماه رمضان بیان کرد و گفت: ماه رجب فرصتی برای از بین بردن تاریکی های دل و حرکت به سمت روشنایی است که باید قدر آن را دانست.

 

وی با اشاره به این که نقطه اوج این ماه در اعتکاف خلاصه می شود، ابراز داشت: نهادینه کردن سنت حسنه اعتکاف در جامعه امری ضروری و وظیفه همگانی است و به همین منظور مسؤولان فرهنگی باید با برنامه ‌ریزی لازم برای تروج این مهم وارد میدان عمل شوند.

 

امام جمعه کوهرنگ با بیان این که قرآن مجید با صراحت، پیامبر(ص) را الگو و اسوه همه مسلمانان معرفی می ‌کند و از جمله اعمالی که پیامبر گرامی اسلام به آن مبادرت می ‌ورزیدند، عمل اعتکاف است و ما نیز باید از مقتدای خود پیروی کنیم، اظهار داشت: اعتکاف فرصت ‏بسیار مناسبى است تا انسانى که در پیچ و خم‏هاى زندگی مادى غرق شده خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش‏هاى معنوى از علایق مادى دست ‏بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد.

 

این مقام مسؤول برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف در شهرستان کوهرنگ را با توجه به کمبودهای فرهنگی و دینی در این شهرستان بسیار ضروری دانست و گفت: باید بکوشیم جوانان و نوجوانان به سمت این مراسم معنوی سوق داده شوند تا در قالب این مراسم، بسیاری از شبهات و نیازهای دینی آن ها پاسخ داده شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی به تأثیرات معنوی برگزاری مراسم اعتکاف در سطح جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که برای پاکسازی روح و جان خود، سه روز در مساجد معتکف می‌شوند، با حضور در بین مردم، روحیه معنوی و مذهبی را برای همگان ترویج می ‌کنند و این نیاز امروز شهرستان کوهرنگ است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ با تأکید بر این که باید بکوشیم که فرهنگ اعتکاف در جامعه فراگیر شود و همه به چشم یک نیاز ضروری به آن نگاه کنند، از برگزاری مراسم اعتکاف در این شهرستان به صورت کاملا رایگان خبر داد و افزود: از آن جایی که مردم این شهرستان از نظر مالی با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند، جهت فرهنگ سازی و حضور همه جانبه مردم در این مراسم، باید هزینه ای از آن ها دریافت نشود که در این راستا با کمک خیران و مسؤولان هزینه های مربوط به اعتکاف شهرستان کوهرنگ تأمین می شود.

 

این مقام مسؤول برگزاری نشست های بصیرتی، بیان احکام دینی و پاسخ به سؤالات و شبهات اعتقادی مردم را محور همه فعالیت های این مراسم معنوی در شهرستان کوهرنگ دانست و ابراز داشت: باید در این مراسم معنوی به آموزش روخوانی و مفاهیم قرآن توجه ویژه صورت گیرد؛ چراکه تا مردم با قرآن دوست و رفیق نشوند، بسیاری از مشکلات آن ها برطرف نخواهد شد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات