۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۵۶۷۵۷
امام جمعه قزوین:

یمن به خانواده مقاومت پیوسته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین با بیان این‌که کشور یمن به خانواده مقاومت پیوسته است، گفت: پس از ایران، لبنان، فلسطین، سوریه و عراق امروز نوبت یمن بود که با پیوستن به جریان مقاومت این بازوی اسلامی قدرتمند را افزایش دهد.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر قزوین گفت: با آتش بس بین عربستان و کشور یمن، در این روزها عقب نشینی جریان آمریکایی، صهیونیستی و سعودی از کشور یمن اتفاق افتاده است و با این‌که عربستان به شیطنت‌های خود ادامه می‌دهد؛ اما این شکست یک افتضاح بزرگ برای این جریان است.

 

امام جمعه قزوین افزود: باید خدا را شاکر باشیم که این پیروزی بزرگ را نصیب مستضعفان و مردم انقلابی یمن کرد و نتایج این شکست از چند منظر قابل بررسی است، یکی از بزرگترین نتایج این جنگ تثبیت و تحکیم مقاومت در بین مردم یمن بود.

 

وی با بیان این‌که ایجاد انسجام و وحدت بین طوائف مختلف یمن که تعصبات قبیله ای سبب اختلاف می‌شد این جنگ زمینه ای را برای همراه شدن این مردم با یکدیگر فراهم کرد، بیان داشت: همچنین مردم یمن به این نتیجه رسیدند که دل‌های آنها زمانی بهم گره خواهد خورد که به اعتقادات دینی خود توجه ویژه داشته باشند و امروز این رویکرد دینی تقویت شده است.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین اظهار کرد: مردم یمن و همه ملت‌های آزاده جهان که خواستار پیروزی کشور یمن بر ظالمان بودند، طعم ظلم و ستم استکبار جهانی را به خوبی چشیده اند و این صحبت امام خمینی(ره) را به خوبی درک کردند که خون بر شمشیر پیروز است.

 

وی ابراز کرد: افزایش قدرت مردم یمن با محوریت انصارالله موضوع مهمی است، گویا با شرایط امروز مردم و ارتش یمن یکدیگر را پیدا کرده اند و جایگاه عبدالمک الحوثی در بین مردم بالاتر رفته است؛ همچنین با این وضعیتی که کشور یمن در حال حاضر دارد نشاط و امیدواری در بین مسلمانان و یاس و ناامیدی در بین کفار، مشرکین و منافقین به خوبی نمایان است.

 

خطیب نمازجمعه با اشاره به پیوستن کشور یمن به خانواده مقاومت تصریح کرد: پس از ایران، لبنان، غزه و فلسطین، سوریه و عراق امروز نوبت یمن بود که با پیوستن به این جریان مقاومت این بازوی اسلامی قدرتمند را افزایش دهد و از سوی دیگر اسرائیل و آمریکا و هم پیمانانش هر روز بیشتر به انزوا کشیده می‌شوند.

 

وی به حادثه تاریخی طوفان شن در طبس در نخستین سال‌های انقلاب اشاره کرد و گفت: خدای متعال با امداد غیبی خود و شکست دادن عملیات نظامی آمریکا در طبس به جهانیان نشان داد که شما فقط به خدای متعال اعتماد کنید تا من پاسخگوی اعتماد شما باشم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: آمریکایی‌ها قصد داشتند با عملیات گسترده نظامی خود در طبس ارکان نظام نوپای انقلاب اسلامی را ریشه کن کنند؛ اما خدای متعال این جریان را خنثی کرد تا غربی‌ها در طراحی نقشه خود سردرگم باقی بمانند و نتیجه این موضوع توجه به این نکته است که انسانهایی که به وعده الهی اعتقادی ندارند توان مدیریت و همگامی با مردم متعقد به خدا را نخواهد داشت.

 

وی افزود: مدیران و مسؤولانی که بدون داشتن اعتقادات دینی و اعتماد به خدا خود را به جامعه تحمیل کرده و جایگاه مدیریت را اِشغال می‌کنند در دنیا پست و فرومایه و در آخرت باید پاسخگوی خدای متعال باشند و مدیون مردم خود خواهند بود.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: این یک موضوع ثابت شده است که اعتماد به اجانب عامل ضرر به کشور و اعتماد به باورهای دینی زمینه ساز دستیابی به نتایج ارزنده برای ما خواهد بود.

 

وی بیان کرد: گزینه‌های روی میز ایران اطاعت از ولایت فقیه و حمایت از مستضعفان جهان است، ماه رجب ماه دعاست و باید با ملبس شدن به تقوا و توصیه دیگران به این امر الهی، لیاقت استفاده از ماه رجب را در خود ایجاد کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین اظهار کرد: دعا کردن نوعی آینده نگری، آینده پژوهشی و طراحی زندگی برای آینده است، دعا مایه آرامش انسان و فراهم کننده نیازهای روحی است و آینده جهان با همین دعاهای مسلمانان ساخته خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: دعا قرآن را برای انسان شیرین تر می کند خدای متعال در قرآن از انسانها خواسته است که خواسته‌های خود را از من بخواهید و محال است آدمی چیزی را از خدایش بخواهد و پروردگار پاسخگویش نباشد./848/پ202/ب4

ارسال نظرات