۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۵۵۵۷۳
مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

حمله به یمن ناشی از بی‌تقوایی و بی‌تدبیری سران کشورهای متحد عربی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: حمله به یمن ناشی از بی‌تقوایی و بی‌تدبیری سران کشورهای متحد عربی به ویژه عربستان است.
حجت الاسلام قهرماني

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به حمله عربستان به یمن، گفت: اگر امروز در کشورهای عربی از جمله عربستان که خانه خدا و حرم آخرین نبی الهی در این کشور وجود دارد، افراد عادل و شجاعی حکومت می‌کردند، غرب حق سلطه به خاورمیانه را نداشت و مسلمانان را به جان هم نمی‌انداخت.

 


این استاد حوزه علمیه حمله به یمن را ناشی از بی‌تقوایی و بی‌تدبیری سران کشورهای متحد عربی به ویژه عربستان دانست و گفت: اگر آوای لااله الاالله در دل و جان این رهبران و سران جا گرفته بود و آنان از صمیم قلب به یگان
گی خداوند اعتقاد داشته و فرمان‌بردار او بودند، امروز به جای حمله به یک کشور اسلامی با غرب که عامل فساد و تباهی انسان‌ها در جهان است، می جنگیدند.

 


حجت الاسلام قهرمانی با اشاره چند دستگی برخی از مسلمانان کشورهای منطقه و سرسپردگی آنان به غرب، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سرسپرده هیچ قدرتی نیست و ملت ما تابع فرمان خداست و رهبری بر ما حکومت می‌کند، تنها از خدای متعال فرمان می‌گیرد.

 


وی ادامه داد: ما در گذشته مانند سران تعدادی از دول عربی که تنها مقتدایشان غرب است و فرامین الهی را از خاطر برده‌اند، پیرو و مطیع کسانی بودیم که آن‌ها سگ‌بازی می‌کردند، مشروب می‌خوردند، عیاش و فاسد بودند و به خدا و ملت و منابع ملی اعتقادی نداشتند و برای‌شان عزت یا ذلت ملت یکسان بود.

 

 

حجت‌الاسلام قهرمانی با اشاره به بی‌کفایتی بسیاری از رهبران کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: یک تار موی رهبر انقلاب اسلامی به همه رهبران عالم می‌ارزد، چون در دنیا افرادی فاسد و فاسق حکومت می‌کنند، ولی تنها کشوری که حاکمش عادل است و قدم بر جای پای انبیا و اولیای الهی(ع) می‌گذارد، رهبری جمهوری اسلامی ایران است.

 


مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان غربی قانون اساسی کشورمان را برگرفته از قوانین الهی خواند و گفت: امروز سیاست جمهوری اسلامی بر اساس سیاست‌های الهی و دینی است و قوانین ما بر اساس تعالیم اسلام ترسیم می‌شود، بنابراین به خود اجازه نمی‌دهیم که به سمت حقوق ملت‌ها دست‌درازی کرده و مانند عربستان یا غرب به کشورهای دیگر تجاوز کنیم./936/ت302/ب4

ارسال نظرات