۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۵۵۰۲۷
آیت الله نمازی:

اقتضای دولت ها و ملت ها در داشتن روابط سالم اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ارتباط با همه ملت ها و دولت های سیاسی جهان به غیر از رژیم صهیونیستی اسرائیل یکی از سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، یش از ظهر امروز در دیدار با مدیر شرکت چینی پروژه ریلی قطار سریع السیر و امضای تفاهم نامه معاون استاندار و فرماندار کاشان با این شرکت چینی با اشاره به این که کشور چین یکی از کشورهای دارای تمدن کهن است گفت: در عمر طولانی دنیا و تاریخ جهان تنها سه کشور و سه ملت ایران و چین و روم دارای تاریخ کهن هستند.

 

وی همچنین با اشاره به  سابقه روابط طولانی ایران و چین در زمینه های  فرهنگی و تجاری گفت: یکی از نمونه این روابط و سابقه طولانی بین ایران و چین را می توان به زمان پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد که پیامبر اکرم برای تشویق علم آموزی تأکید داشت به دنبال علم بروید حتی اگر در چین باشد.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: خوشبختانه امروز دانش و اقتصاد در جهان در تمامی عرصه ها پیشرفت کرده است، لذا اقتضای دولت ها و ملت ها در این است که همه با هم روابط سالم اقتصادی داشته باشند.

 

وی سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران را بر مبتنی بردوستی و تفاهم و همکاری با همه ملت ها و دولت دانست و با تأکید بر این که اسلام دین خشنونت گرا نیست گفت: اسلام دین برادری و برابری و صفا و عدالت است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران را ارتباط با همه دولت های سیاسی و ملت های جهان به غیراز رژیم نامشروع صهیونیستی اسرائیل دانست و یاد آورشد: در صورتی که آمریکا سیاست های خود را درست کند، جمهوری اسلامی  هیچ مشکلی برای ارتباط با آمریکا ندارد.

 

آیت الله نمازی گفت: متأسفانه از 4 قرن قبل تا کنون برخی از دولت های غربی به نیت سلطه بر ملت های دیگر وارد عرصه جهانی شده و ملت های ضعیف دنیا را از جمله ملت مظلوم آفریقا و سیاهپوستان آفریقایی را به عنوان برده به اسارت خود خود گرفتند که هنوز هم این سیات استعماری ادامه دارد و آثار برده کشی در برخی از کشورهای آفریقایی وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآورشد: سیاست استکباری و برتری طلبی که در تفکر کشورهای استکباری است، ملت ها و دولت ها را تحت الشعاع قرارداده است که نمونه بارز آن تحریم های شورای امنیت، اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای اروپایی بر علیه ایران است.

آیت الله نمازی با اشاره به این که  چین یکی از کشورهایی است که تحت تأثیر سلطه غربی ها قرار نگرفته است گفت: کشور چین همواره با سیاست های ایران هماهنگ بوده است که این سیاست رهبران و مسؤولان کشور چین قابل تقدیراست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به برخی از اشتراکات بین دو کشور چین و ایران  یادآورشد: خوشبخانه تعداد زیادی از برادران و خواهران چینی گرایش به اسلام داشته اند، ضمن این که مردم  برخی از مناطق کشور چین نیز مسلمان هستند و به دستورات اسلام عمل می کنند.

 

آیت الله نمازی در ادامه اظهار امیدواری کرد شرکت ها و مؤسسات اقتصادی و تجاری وابسته به کشور استقلال خود را حفظ و ارتباط خود را با جمهوری اسلامی ایران روز به روز افزایش دهند.

 

شایان ذکر است، امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث پروژه اتصال ریلی قطار سریع السیر تهران- قم کاشان و کاشان اراک با شرکت چینی توسط معاون استاندار و فرماندار کاشان با شرکت چینی با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان به امضا رسید./1307/پ202/ش

 

ارسال نظرات