۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۲۵۲۵۲۷
استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد؛

اهمیت برنامه ریزی برای زیارت امام زمان در طی سال

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی قمی با تبیین اهمیت ارتباط با امام زمان(عج) گفت: ارتباط با امام زمان(عج) به واسطه تلاوت سوره یس، زیارت آل یاسین و دعای غریق و غیره می تواند یکی از برنامه های سال جدید ما قرار گیرد.
حجت الاسلام حسيني قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم بامداد آخرین جمعه سال 1393 در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی با بیان راه های ارتباط با امام زمان(عج) گفت: یکی از پل های ارتباطی با امام عصر(ع) زیارت ایشان که از جمله این زیارت ها زیارت آل یاسین و نماز امام زمان(ع) است.


وی با بیان این که دومین راه ارتباطی امام زمان(عج)، زیارت حضوری ایشان چه در دوران غیبت صغری که 70  سال طول کشید و چه در دوران غیبت کبری است، تصریح کرد: در غیبت صغری نواب اربعه به عنوان رابطان امام با مردم توفیق زیارت ایشان را داشتند که محدث قمی درباب زیارت آن ها نوشته است کسانی که به عراق برای زیارت ائمه اطهار(ع) چون امام علی(ع)، امام حسین(ع) ، امام کاظم(ع)، امام حسن عسکری(ع) سفر می کنند و اگر هیچ از آن ائمه در عراق نبودند و فقط برای زیارت نواب اربعه امام زمان(عج) می رفتند، ارزش سفر کردن را داشت.


مسؤول سابق مرکز اسلامی در سوئد تأکید کرد: بنابراین زیارت رابطان امام عصر(عج) در غیبت صغری حائز اهمیت و لازم است در برنامه ریزی کاروان های زیارتی به عتبات عالیات عراق قرار گیرد.


وی با اشاره به سه نصیحت یکی از بزرگان به زوج های جوان در آغاز زندگی مشترک، گفت: در زندگی خود از سه برنامه غفلت نکنید؛ روزی یک مرتبه سوره مبارکه یس را تلاوت و به محضر امام زمان(عج) هدیه کنید، هم چنین زیارت آل یاسین را هر روز به امام زمان(ع) هدیه کنید و سوم اقامه نماز در اول وقت است.


حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به فرا رسیدن سال جدید گفت: بسیاری از ما برای سال جدید برنامه ریزی کرده ایم و می توانیم زیارت امام زمان(عج) را در برنامه ریزی روزانه خود قرار دهیم زیرا شب اول قبر که فرشتگان نزد امام زمان(عج) می رسند حداقل در یک سال زیارت امام زمان(عج) را در پرونده اعمال خود داریم.


مدرس حوزه علمیه قم تأکید کرد: ارتباط با امام زمان(عج) به واسطه تلاوت سوره یس، زیارت آل یاسین و دعای غریق و غیره می تواند یکی از برنامه های سال جدید ما قرار گیرد، دعای غربق در حفظ دین که در عصر غیبت خیلی سخت است، موثر است.


اهمیت ظرفیت ظهور
حجت الاسلام حسینی قمی ابراز کرد: امروز وضعیت دانشگاه، حجاب زنان، بازار، رسانه و خانه های ما اسلامی نیست، هنگامی که امام زمان(عج) ظهور می کنند قصد پیاده کردن اسلام را در میان مردم را دارد. در این خصوص روایت است که عده ای وقتی با ایشان مواجه می شوند می گویند: از هر راهی که آمده ای برگرد و برو و ما کاری با شما داریم، در حالی که این افراد برخی از همان هایی هستند که همیشه و در همه مجالس برای تعجیل در فرج دعا می کردند با گفتن «
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج».

 

این کارشناس مذهبی رسانه ملی بیان کرد: در کنار دعا برای تعجیل در فرج برای پیدا کردن ظرفیت ظهور دعا کنیم.


حجت الاسلام حسینی قمی خاطرنشان کرد: مرحوم نخودکی اصفهانی که فقیه و عالمی برجسته بوده است و متأسفانه به صرف چند کرامت در میان عموم مردم شناخته شده است روزی فردی برای گرفتن دستوری جهت رفع سه حاجت تسهیل در امر ازدواج، زیارت خانه خدا و شغل مناسب نزد او آمد که مرحوم نخودکی به او تنها یک سفارش کرد که نمازت را اول وقت بخوان.


وی افزود: ما گمان می کنیم برای رسیدن به اهداف و سیر و سلوک الهی دستورات پیچیده ای وجود دارد در حالی که این گونه نیست و به نقل از آیت الله بهجت کسی که نمازش را اول وقت بخواند به همه چیز می رسد؛ در صورتی که ما در نماز حضور قلب نداریم. به فرموده امام صادق(ع) نبود حضور قلب در نماز با خواندن نافله هر نماز جبران پذیر است.


مسؤول سابق مرکز اسلامی در سوئد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدر دادن عمر گفت: با یک برآورد و محاسبه تقریبی مدت زمانی را که سال های اخیر در خصوص فضاهای مجازی و چک کردن ایمیل، وایبر، واتس آپ، پیامک ها، تماشای مسابقات ورزشی داخلی و خارجی، سریال های تلویزیونی اتلاف شده است را می توانیم بررسی کنیم.


وی افزود: ما حق نداریم عمر خود را هدر دهیم. می توانیم بخشی از شبانه روز را به تلاوت و تدبر در قرآن کریم اختصاص دهیم زیرا گاهی یک آیه برای نجات انسان کافی است.


حجت الاسلام حسینی قمی خاطرنشان کرد: در قیامت کسی قدم از قدم بر نمی دارد تا این که درباره چگونگی گذراندن عمر و جوانی خویش پاسخگو باشد، البته درباره جوانی جداگانه از انسان سؤال می شود./1308/پ202/ب5

ارسال نظرات