۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۵۲۳۴۳
در سال جدید؛

المپیاد بزرگ فرهنگی ورزشی طلاب حوزه های علمیه استان زنجان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره المپیاد بزرگ فرهنگی ورزشی طلاب حوزه های علمیه استان زنجان در سال جدید و در 11 رشته ورزشی گروهی و انفرادی برگزار خواهد شد.
المپياد ورزشي طلاب زنجان

ولی رضاخانی، طلبه حوزه علمیه زنجان و مسؤول برگزاری مسابقات المپیاد ورزشی طلاب حوزه های علمیه استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری این مسابقات خبر داد و اظهار داشت: نخستین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب حوزه های علمیه استان زنجان در سال جدید برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ورزش و نقش تأثیرگذار آن در تقویت و سلامت روح و جسم گفت: قطعا هیچ چیز به اندازه ورزش در شادابی و تقویت روحی و جسمی افراد مؤثر نیست و به همین دلیل است که در آموزه های دینی ما به امر ورزش بسیار سفارش شده و مسلمانان از سوی پیامبر(ص) از کم کاری در ورزش نهی شده اند.

 

مسؤول برگزاری المپیاد ورزشی طلاب حوزه های علمیه زنجان در ادامه افزود: این امر به ویژه در میان طلاب به سبب اشتغال بیش از حد به مباحث علمی و دورس احساس می شود که متأسفانه برخی از آنها به بهانه های گوناگون از زیر بار ورزش شانه خالی می کنند که این مسابقات می تواند نقطه آغاز و شروع خوبی باشد برای ادامه ورزش و تئوریزه شدن آن در برنامه روزمره طلاب.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به جزئیات این دوره از المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب تصریح کرد: از هفته ها قبل و طی جلسات متعدد کارشناسی، بر روی 11 رشته ورزشی برای برگزاری در نخستین دوره از المپیاد ورزشی طلاب حوزه های علمیه زنجان توافق شد که زمان ثبت نام آن تا 15 فروردین بوده و زمان برگزاری آن نیز از تاریخ 20 فروردین ماه سال آینده خواهد بود.

 

آقای رضاخانی در ادامه با اشاره به رشته های ورزشی این المپیاد تأکید کرد: برای این دوره از مسابقات بر روی 10 رشته توافق شد که طلاب به صورت گروهی و انفرادی در رشته های والیبال، فوتسال، طناب کشی، بدمینتون، پینگ پونگ، کشتی، آمادگی جسمانی، دارت، تیراندازی، شنا و دو و میدانی با حضور داوران فدراسیون های مربوطه با هم به رقابت خواهند پرداخت که در پایان نیز به تیم ها و نفرات برتر هدایا و جوایزی اهدا خواهد شد.

 

وی در پایان افزود: نقطه اتکا و دلگرمی ما در برگزاری این دوره از المپیاد ورزشی استقبال مدیران ارشد حوزه علمیه زنجان و امام جمعه محترم استان است که بعد از مطرح شدن این بحث با رویی گشاده از آن استقبال کرده و حتی بیش از پیش ما را بر برگزاری آن تشویق کردند.

 

گفتنی است؛ این دوره از مسابقات ورزشی طلاب حوزه های علمیه زنجان از روز میلاد حضرت زهرا (س) آغاز شده و اختتامیه آن نیز در روز میلاد امام علی (ع) برگزار خواهد شد./949/ت302/ب4

ارسال نظرات