۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۴۷۷۸۳
استاد دانشگاه:

راهپیمایی 22 بهمن تکرار انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: در جمهوری اسلامی رضایت عمومی مردم نکته اصلی است چراکه مردم ستون خیمه سیاست هستند و از همه مهم تر این‌که انقلاب ما مردمی است.
محمدرضا جوادي يگانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا جوادی یگانه صبح امروز در سمینار یکروزه «بررسی ابعاد جامعه، مردم و ارتباط شناختی راهپیمایی در ایران» که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: هر ساله در راهپیمایی 22 بهمن شاهد تکرار انقلاب شکوهمندمان هستیم. ما نمی توانیم بگوییم که این حضور پرشور به معنای تجدید انقلاب است بلکه این رخداد بزرگ دقیقا تکرار انقلاب است.

 

وی مسأله اصلی در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب را حضور همه اقشار مردم دانست و افزود: راهپیمایی انقلاب هر ساله انقلاب را زنده می‌کند. البته پیرامون این اتفاق مبارک نگرانی‌هایی هم وجود دارد که باید جدی گرفت چون ممکن است آغاز انحراف باشد.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر ما نتوانیم با مردم سازگار شویم قطعا دچار مشکل خواهیم شد. رضایت عمومی مردم نکته اصلی است چراکه مردم ستون خیمه سیاست هستند و از همه مهم تر این‌که انقلاب ما مردمی است.

 

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) کینه شخصی از رژیم پهلوی نداشت، افزود: مسأله امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی هیچ وقت فساد جنسی پهلوی و یا مسأله‌های شخصی خودش نظیر شهادت فرزندش نبود بلکه آزادی فرهنگی و اجتماعی تا حد بسیار کمی در حکومت پهلوی هم بود اما چیزی که وجود نداشت، آزادی سیاسی به معنای حقیقی کلمه بود؛ مردم در سیاست حضوری نمی‌توانستند داشته باشند و اصالتا پرسشگری مردم از مسؤولان معنا و مفهومی نداشت و به تعبیری می توان گفت که آزادی بیانی وجود نداشت.

 

وی با مقایسه قطعنامه پایانی سال‌های ابتدایی انقلاب با قطعنامه سال جاری گفت: بالاخره دولت با یک نگاه خاص خودش روی کار آمده است. این که در قطعنامه امسال بگوییم مثلا در مذاکرات چه شود و مسائل فرهنگی چطور بوده، مباحث عام نیست در حالی که راهپیمایی 22 بهمن کاملا عام است./806/پ202/ب4

ارسال نظرات