۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۴۶۱۱۲
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد:

همه باید در جهت رفع مشکلات کشور تلاش کنیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران، اسلام را به جهان صادر کرد، گفت: باید قدر نظام و انقلاب را بدانیم و در رفع مشکلات کشور تلاش کنیم.
دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم پارسایی راد، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد، امروز در همایش «نشانی بهشت» در محل سالن اجتماعات این مدرسه، گفت: انقلاب اسلامی، برکات زیادی را برای کشور به ارمغان آورده است.

 

وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران، حقیقت اسلام را به جهان صادر کرد؛ رسالت ما نیز این است که تمدن سازی اسلام را کلید بزنیم و در این مسیر باید نسبت به رفع مشکلات کشور اقدام کنیم و این نکته را مدنظر داشته باشیم که نباید نگاه جزیی نسبت به مشکلات کشور داشته باشیم، بلکه باید مسائل کلی نظام را مدنظر داشته باشیم.

 

پارسایی راد افزود: انقلاب ما بانوان موفقی دارد که در تمام عرصه های زندگی موفق هستند. بانوانی که علاوه بر این که در عرصه اجتماعی فعال هستند، مادر و همسری موفق برای خانواده هستند و توانستند تمام امور زندگی را مدیریت کنند.  

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد گفت: قدر نظام و انقلاب را بدانید. مستندات و وقایع تاریخی را مطالعه کنید؛ چرا که با مطالعه آن ها سختی ها و مشکلاتی که مردم برای این انقلاب تحمل کردند را درک می کنید.   

 

وی با اشاره به این که حضور در راهپیمایی 22 بهمن، واجب کفایی است، ابراز کرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن، وظیفه جوان انقلابی و مسلمان است؛ چرا که امام خمینی(ره) فرمودند: «هر چه فریاد  نفرت دارید بر سر امریکا بزنید.».

 

در کارهای خود با خداوند معامله کنید

حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی، استاد اخلاق حوزه علمیه نیز در ادامه این نشست گفت: بیداری و سحر خیزی برای رسیدن به معنویت بسیار مؤثر است، درک معرفت اهل بیت(ع) در بیداری سحر به دست می آید.  

 

وی ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید:« مَّن کَانَ یُرِیدُ الْعَاجِلَةَ عَجَّلْنَا لَهُ فِیهَا مَا نَشَاء لِمَن نُّرِیدُ ثُمَّ جَعَلْنَا لَهُ جَهَنَّمَ یَصْلاهَا مَذْمُومًا مَّدْحُورًا، هر کس خواهان دنیاى زود گذر است، به زودى هر که را خواهیم نصیبى از آن مى‏دهیم، سپس جهنم را برایش مقرّر مى‏کنیم تا نکوهیده و مطرود در آن وارد شود.» بر مبنای این آیه افراد از نظر نیت و هدف به دو بخش دنیا پرستان و آخرت گرایان تقسیم می شوند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیه «کُلاًّ نُمِدُّ هؤُلاءِ وَ هؤُلاءِ مِنْ عَطاءِ رَبِّکَ‏»، افزود: هر آن چه انسان دارد از عطا و بخشش پروردگار است و اگر انسان به خداوند متعال ایمان داشته باشد، خداوند نیز از اعمال او قدردانی می کند و عملی ثابت می ماند که  برای خداوند متعال باشد.

 

حجت الاسلام  طباطبایی با بیان این که در کارهای خود با خداوند معامله کنید، گفت: کار برای خدا به اندازه ای مهم است و ارزش دارد که خداوند به عمل کوچک انسان، پاداشی بزرگ عطا می کند.

 

وی به ویژگی افرادی که بینش آخرتی دارند اشاره و خاطرنشان کرد: بعضی کارهای ریاضتی در دنیا، به انسان نیرویی می بخشد که می تواند در عالم تصرف کند؛ اما انسان مؤمن در تمام امورات زندگی به رضایت خداوند توجه دارد؛ لذا دقت می کند چه ریاضتی برای خدا است و چه ریاضتی مورد رضایت خداوند متعال نیست.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خطاب به بانوان طلبه  گفت: به تحکیم و پیوند برقرا کردن بین اعضای خانواده اهتمام داشته باشید. همسرداری و تربیت فرزند رسالت شما است؛  چرا که در روایت آمده است:«جهاد المرئه حسن التبعل، جهاد زن، خوب شوهر داری کردن است.»./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات