۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۴۵۱۰۴
همزمان با پنجمین روز دهه فجر؛

یادواره 835 شهید دفاع مقدس بجنورد برگزار ‌شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، یادواره 835 شهید دفاع مقدس شهرستان بجنورد در این شهرستان برگزار شد.
يادواره شهدا بجنورد- سردار يوسفعلي زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر، مراسم یادواره 835 شهید شهرستان بجنورد(امیران، سرداران و 14شهید گمنام) با حضور بسیجیان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، طلاب و روحانیان و دیگر اقشار مختلف جامعه در محل مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی سخنرانی کردند.

 

برگزاری دومین یادواره 835 شهید دوران دفاع مقدس بجنورد و 14 شهید گمنام در واقع مقدمه ای برای برگزاری برنامه کشوری کنگره شهیدان در سال 95 در استان خراسان شمالی است که هرساله در یک استان برگزار می شود.

 

در مراسم امروز از دو جلد کتاب با عنوان های «هشت در بهشت»، شامل 573 وصیت نامه از وصایای شهیدان شهرستان بجنورد و کتاب «تا نقطه پرواز»، زندگینامه شهید کماسی رونمایی شد.

 

سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، برگزاری یادواره های شهدا را یکی از راه های زنده نگاه داشتن یاد شهیدان دانست و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس برخی افراد با عدم حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، لذت حضور در جبهه را درک نمی کردند و در حال حاضر نیز همان افراد برگزاری یادواره های شهدا را زیر سؤال می برند.

 

وی خطاب به این افراد گفت: بدانید که زنده نگاه داشتن یاد شهید کمتر از شهادت نیست و شهیدان همواره راهنمای راه ملت ایران بوده و خواهند بود.

 

سردار یوسفعلی زاده اضافه کرد: راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس همچنان ادامه دارد چرا که اگر چه دوران جنگ نظامی و تهاجم سخت دشمنان با پیروزی ملت ایران سپری شده اما جنگ با اجانب به گونه ای دیگر در جریان بوده و دفاع ادامه دارد.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی با بیان این که امروز میدان جنگ دشمنان در قالب فرستنده ها و شبکه های ماهواره ای است، تصریح کرد: در این عرصه دشمنان نظام اسلامی جنگ تمام عیار اقتصادی، فرهنگی، علمی و تکنولوژیکی را علیه کشور ما راه انداخته و می خواهند با بهره گیری از این ابزارها ملت ایران را به زانو دربیاورند.

 

وی با اشاره به این که هدف دشمن از این تهاجم ها از بین بردن ارزش هایی است که با نثار خون شهدا در این سرزمین حاصل شده است، افزود: در حال حاضر ادامه راه شهیدان سخت تر از دوران دفاع مقدس است چرا که در آن زمان خط روشن و جبهه تفکیک شده بود.

 

به گفته سردار یوسفعلی زاده، در دوران دفاع مقدس حد و مرز رزمندگان اسلام با سپاه دشمن روشن و جدا بود اما امروز تهاجم فرهنگی سبب شده تا شماری لباس خودی پوشیده و نقش دشمن را ایفا کنند.

 

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی راه مقابله در برابر این تهاجمات دشمنان را افزایش بصیرت و معنویت و گوش فرا دادن به وصیت شهیدان دانست و تصریح کرد: برای پیروزی در این عرصه می بایست همواره در رکاب ولایت باشیم و نگذاریم راه شهدا بی رهرو بماند.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان فشانی کردند و افزون بر این تاکنون در این استان 45 شهید گمنام در 22 نقطه تدفین شده اند.

 

لازم به یادآوری است، 72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده اند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات