۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۴۵۰۹۶
قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین مطرح کرد؛

بررسی زمینه های تأسیس دانشگاه امیرالمؤمنین در قم

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین، با اشاره به برنامه هایی جهت تأسیس شعبه هایی از داشنگاه امیرالمؤمنین(ع) در دیگر شهرهای خوزستان و استان های کشور اظهار داشت: با توجه به این که طلاب بسیاری از خوزستان در قم در حال تحصیل هستند در حال بررسی زمینه تأسیس شعبه ای از این دانشگاه در قم هستیم.
حجت الاسلام پيمان علي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، عصر امروز، در نشست مسؤولان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و مسؤولان شبکه جهانی الاهواز با حجت الاسلام و المسلمین زمانی، معاون بین الملل حوزه علمیه با بیان این که دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در ابتدای کار با مجوز مؤسسه تأسیس شد، اظهار داشت: پیش از تأسیس این دانشگاه فعالیت های معرفتی و مذهبی بسیاری در استان صورت می گرفت اما هدف اصلی این دانشگاه تربیت استاد و مبلغ است.

وی با بیان این که رشته های نخستین این دانشگاه با حضور بزرگان حوزه علمیه تدوین شد، گفت: اکنون دانشکده فقه و حقوق اسلامی، دانشکده علوم قرآن و حدیث و دانشکده حکمت و کلام اسلامی در حال فعالیت در دانشگاه هستند.

حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به برنامه هایی جهت تأسیس شعبه هایی از داشنگاه امیرالمؤمنین(ع) در دیگر شهرهای خوزستان و استان های کشور اظهار داشت: با توجه به این که طلاب بسیاری از خوزستان در قم در حال تحصیل هستند در حال بررسی زمینه تأسیس شعبه ای از این دانشگاه در قم هستیم.

قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)به فعالیت های انجام در عرصه های گوناگون از جمله پژوهشی و آموزشی اشاره کرد و افزود: تا کنون 60 پایان نامه در این دانشگاه پیرامون مسایل ولایت و امامت و کلام شیعه تدوین و دفاع شده است.

حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به برگزاری همایش بین المللی ولایت از سوی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: نخستین همایش با حضور میهمانانی از 10 کشور و دومین همایش نیز با حضور میهمانای از 45 کشور برگزار شد.

وی با بیان این که سومین همایش بین المللی ولایت در تاریخ 9 و 10 اردیبهشت سال 94 برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تفاهم نامه هایی با دانشگاه های امام صادق(ع)، دانشگاه علوم و قرآن حدیث، مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه قم منعقد می شود./9464/پ203/ب2

ارسال نظرات