۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۴۳۵۲۰
آیت الله شبستری:

تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها‌ زمینه پیشرفت ‌را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: اگر مسئله اختلاط زن و مرد در دانشگاه ها حل شود، قطعا شاهد شتاب و رشد کمی و کیفی پیشرفت های علمی و فناوری خواهیم بود.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی شب گذشته در دیدار با رؤسا و معاونان دانشگاه فنی و حرفه ای منطقه یک کشور با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب اسلامی توسعه فضای آموزش عالی در کشور بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همانطوری که امام فرموده‌اند؛ دهه فجر انقلاب نور بود، چراکه با انقلاب اسلامی علم، پیشرفت و فناوری که جزو انوار الهی است، شکوفا شد و برکات فراوانی در بر داشته است و به همین منظور خداوند متعال را شاکریم.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: کیفیت و کمیت آموزشی کشور به برکت انقلاب اسلامی رشد روزافزونی داشته است، اما اشکالی که  باید مرتفع شود؛ این است که فارغ التحصیلان  دانشگاهی متأسفانه از صنعت و فن و حرفه بی خبر هستند.

 

وی ادامه داد: البته به تدریج شاهد مرتفع شدن این اشکال در برخی از نهاد های آموزشی کشور هستیم اما این امر باید تعمیم یابد، به عبارت دیگر باید فرهنگ پشت میزنشینی میان دانشگاهیان اصلاح شود.

 

آیت الله شبستری افزود: اگر علم با صنعت همراه بوده و دانشجو از مراحل علمی وارد مراحل عملی شود، برکات فراوانی خواهد داشت و علم آن دانشجو بی ثمر نخواهد ماند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند؛ خداوند آن صاحب فن و حرفه ای را که امین است دوست می شمارد، افزود: تخصص باید همراه با تعهد باشد.

 

آیت الله شبستری در پایان با انتقاد از کلاس های مختلط علمی در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: اگر مسأله اختلاط زن و مرد در دانشگاه ها حل شود، قطعا شاهد شتاب و رشد کمی و کیفی پیشرفت های علمی و فناوری خواهیم بود./935/د101/ب

ارسال نظرات