۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۲۴۲۸۶۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رفع مظلومیت فرهنگ با شعار محقق نمی شود

خبرگزاری رس اـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد از کمبود بودجه های فرهنگی، گفت: رفع مظلومیت فرهنگ با شعار محقق نمی شود و باید در این زمینه نگاه دلسوزانه و واقع بینانه حاکم باشد.
حجت الاسلام يعقوبي - سومين همايش وقف و رسانه در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در جمع مدیران استان با اشاره به انتقاد برخی از مسؤولان از ضعیف بودن زیرساخت های فرهنگی، اظهار کرد: موضوع فرهنگ برای سال های متمامی مورد ظلم واقع شده بود و متأسفانه این مظلومیت هنوز هم ادامه دارد.  

 

وی با اشاره به کمبود بودجه های فرهنگی به منظور اجرای برنامه های کیفی در این زمینه، اضافه کرد: همان گونه که در زمینه های اقتصادی برنامه ریزی کرده و سهم بودجه مناسب در نظر گرفته می شود، در بخش فرهنگی نیز می بایست با برنامه ریزی درست و اختصاص بودجه قابل توجه برای رشد این بخش اقدام شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که رفع مظلومیت فرهنگ با شعار و وعده روی نمی دهد، خاطرنشان کرد: می بایست برای عرصه فرهنگ دلسوزانه و واقع بینانه بودجه در نظر گرفته شود تا بتوان بیش از میزان فعلی برای اعتلای فرهنگی جامعه فعالیت کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: متأسفانه موضوع فرهنگ هنوز در کشور و استان خراسان شمالی جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده است.

 

وی اضافه کرد: برخی از مسؤولان در توصیف وضعیت فرهنگی تعبیر خمودگی فرهنگ را به کار برده اند که اگر چه ما این تعبیر را تأیید نمی کنیم اما در هر صورت معتقدیم که فرهنگ هنوز با جایگاه واقعی خود فاصله دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: البته در استان خراسان شمالی خصوصا پس از سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در مهر ماه سال 91 حرکت های فرهنگی خوبی انجام شده که نتیجه آن نیز کاملا مشهود است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که در زمینه فعالیت های فرهنگی در خراسان شمالی خمودگی فرهنگی تعبیر درستی نیست، اضافه کرد: آن چه اهمیت دارد این است که مسؤولان به جوانان و نوجوانان امید داده و انگیزه آنها را در زمینه فرهنگ تقویت کنند.

 

وی تصریح کرد: نباید تعابیری از سوی مسؤولان در توصیف وضعیت فرهنگی به کار برده شود که نتیجه ای جز یأس و ناامید ساختن جوانان و دلسوزان ندارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از مسؤولان و متولیان فرهنگی استان خواست تا دست به کار شده و برنامه های فرهنگی پیش بینی شده را با قوت و قدرت اجرا کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی انتخاب شد، اظهار داشت: در این زمینه می بایست همه مردم و مسؤولان احساس وظیفه کرده و با عزم ملی برای اجرای برنامه های فرهنگی به میدان بیایند./9314/پ202/ب6

ارسال نظرات