۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۴۱۳۴۱
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

امیدواری نسبت به لغو تحریم‌ها عاقلانه نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بناب در مجلس گفت: این‌که عده‌ای منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای بنشینند و نسبت به لغو تحریم‌های اقتصادی دشمنان امیدوار باشند، کار چندان عاقلانه‌ای نیست.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: این‌که عده‌ای منتظر نتیجه مذاکرات هسته‌ای بنشینند و نسبت به لغو تحریم‌های اقتصادی دشمنان امیدوار باشند، کار چندان عاقلانه‌ای نیست.

 


وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها راه غلبه بر توطئه تحریم‌های اقتصادی دشمن است، خاطرنشان کرد: باید با تقویت تولید داخل و تکیه بر توانمندی‌های ایرانی به دنبال رهایی از اقتصاد تک‌محصولی باشیم، در غیر این‌صورت توفیقی چندانی در سیاست خارجی نخواهیم داشت.

 


عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تمامی رهنمودهای رهبری با بینش و آینده‌نگری خاصی ارایه می شوند، افزود: اقتصاد و فرهنگ دو مقوله لازم و ملزوم یکدیگر هستند که اگر فقر فرهنگی برطرف شود، فرهنگ کار، تولید و تلاش موجب توسعه اقتصادی کشور خواهد شد.

 


وی با تأکید بر این‌که مدیران و مسؤولان اجرایی باید روی مسایل فرهنگی وقت گذاشته و با رفع مشکلات فرهنگی گام در رفع مشکلات اقتصادی بگذارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه توصیه مهم رهبری مبنی بر اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، در شرایط فعلی نظام مظلوم واقع شده است.

 


حجت الاسلام باقری افزود: در مسایل اقتصادی اگر به مسایل فرهنگی توجه نشود، مشکلی حل نخواهد شد و امروز کشور دچار مشکل فرهنگی در زمینه های دینی و سرمایه گذاری است. فرهنگ سرمایه گذاری در کشور از بین رفته و باید دوباره احیا شود و تا زمانی که این فرهنگ احیا نشده سند تدبیر و توسعه و دیگر اسناد توسعه به درد نخواهد خورد.

 


نماینده مردم بناب در مجلس با بیان این‌که دشمن تلاش دارد فرهنگ مصرف‌گرایی غرب در کشور رایج شود، خاطرنشان کرد: هرچقدر در مسایل اقتصادی مردم کار کنیم در صورت عدم توجه به دین مردم، کاری از پیش نمی رود، مصرف گرایی و تجملات زیاد شده و تمام این معضلات با پرداختن به دین مردم برطرف خواهد شد.

 


وی با تأکید بر این‌که هنوز فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل در کشور جا نیفتاده است، گفت: فرهنگ غلط مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی، گرایش به سمت کالاهای لوکس، خرید اجناس خارجی و بی‌توجهی به سبک زندگی اسلام و آموزه‌های اخلاقی دین مبین اسلام با مبانی اقتصاد مقاومتی در تعارض است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات