۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۴۰۸۳۰
رییس سازمان حج و زیارت:

اربعین حسینی وحدت بخش کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حج و زیارت کشور قدرت بسیار مناسبت های مذهبی و به ویژه مراسم اربعین حسینی(ع) در ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی را ویژگی عمده این مناسبت ها برشمرد و اظهار داشت: اجرای مناسبت های گوناگون مذهبی و به ویژه مراسم اربعین حسینی(ع) سبب وحدت کشورهای اسلامی خواهد شد.
اوحدي ، رييس سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت، صبح امروز، در مراسم تجلیل از خدمت گذاران زوار اربعین حسینی، با بیان این که مسؤولان تلاش بسیاری را جهت رفاه حال زائران حسینی(ع) کردند، گفت: مردم توانستند حماسه دیگری را در مراسم اربعین حسینی رقم بزنند.

وی عنوان کرد: خدا را سپاس گذاریم که مردم ملت ایران در راه خدمت به زوار امام حسین(ع) از خود ایثار و فداکاری نشان دادند.

رییس سازمان حج و زیارت برگزاری جلسات با محوریت آسیب شناسی و بررسی ضعف های اجرایی مراسم اربعین حسینی(ع) را ضروری دانست و افزود: جلسات گوناگونی پس از برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) برای آسیب شناسی اجرایی این مراسم برگزار شد.

اوحدی با بیان این که موج حضور زائران اربعین حسینی چشم گیر بود، ابراز داشت: فعالیت های بسیاری از سوی دو کشور ایران و عراق در اربعین حسینی(ع) امسال انجام شد.

وی قدرت بسیار مناسبت های مذهبی و به ویژه مراسم اربعین حسینی(ع) در ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی را ویژگی عمده این مناسبت ها برشمرد و اظهار داشت: اجرای مناسبت های گوناگون مذهبی و به ویژه مراسم اربعین حسینی(ع) سبب وحدت کشورهای اسلامی خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعجاز اربعین حسینی گفت: اعجاز اربعین حسینی را می توانیم در حضور پرشور مردم در مراسم اربعین حسینی(ع) مشاهده کنیم.

وی با بیان این که امام حسین(ع) محور تجمع مسلمانان است، برگزاری مراسم اربعین حسینی را سبب راهگشایی بسیاری از مشکلات سیاسی و اجتماعی دانست و تأکید کرد: خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) تأثیرات سازنده بسیاری در مسلمانان خواهد داشت.

وی در پایان قدرشناسی از تلاش برگزار کنندگان مراسم اربعین حسینی(ع) را بستر این جلسات خواند و گفت: بنا به سخنان پیامبراکرم(ص) درباره قدرشناسی، تشکر از خدمت گذاران پیش زمینه سپاس از خداوند است./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات