۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۲۴۰۰۲۲
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

از خدمات خواهر امام موسی صدر تجلیل شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی با عنوان نیم قرن تکاپو از خدمات ربابه صدر خواهر امام موسی صدر تجلیل شد.
امام موسي صدر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فیروزان خواهر زاده امام موسی صدر در مراسم نیم قرن تکاپو و بزرگداشت شخصیت سیده ربابه صدر که 17 دی ماه در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: لبنان کشور نهاد های مردمی است و امام موسی صدر معتقد بود که اسلام قابلیت پاسخگویی و ظرفیت مدیریت این نهاد های مردمی را دارد.
 
وی افزود: امام موسی صدر معتقد بود که وحدت بین مسلمانان امکان پذیر است و اهل سنت و تشیع وحدت را نه به عنوان یک تاکتیک و یک پدیده بلکه یک پدیده درون دینی باید باور کنند.
 
خواهر زاده امام موسی صدر با بیان اینکه ربابه صدر پرچم حضرت زینب(ع) را بر دوش دارد، اظهار کرد: موسسات امام موسی صدر در کشور لبنان برای محرومین تشکیل شده است و جلوه دینی این موسسات به برکت وجود ربابه صدر گسترش می یابد.
 
فروزان با بیان اینکه امام موسی صدر معتقد است که انسان دارای کرامت است، افزود: او انسان را یک پدیده می دانست که از کرامت برخوردار است و باید آبروی او حفظ شود.
 
وی با اشاره به اینکه تاریخ را عمل انسان می سازد، خاطرنشان کرد: انسان با انجام مسؤولیت خود سبب عمل به انجام کار می شود و همین عمل کردن به کار ها باعث ماندگاری افراد در طول تاریخ می شود.
 
در این مراسم رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان نیز با اشاره به فعالیت های امام موسی صدر در لبنان گفت: امام موسی صدر در سال 1975 دوران سختی را در جنگ با صهیونیست تحمل کرد و با همه مشقت ها تصمیم به تشکیل جنبش محرومان، مجلس اعلای گرفت و همه نامیدی ها را به امید تبدیل کرد و این شعار را سر داد که آنقدر مبارزه می کنیم که هیچ محرومی در جهان باقی نماند.
 
در این مراسم برخی از مقامات و مسوولان کشور از جمله علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل، مجتبی رحمان دوست نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
 
گفتنی است در این مراسم همچنین نمایشگاهی از صنایع دستی هنرجویان موسسات امام موسی صدر و کتاب های تالیف شده در باره امام موسی صدر بر پا بود./818/پ202/ب4
ارسال نظرات