۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۳۹۴۳۸
امام جمعه موقت قزوین:

برخورد ما با شیاطین جهانی باید قهرآمیز باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین گفت: نوع برخورد ما با کشورهایی که جلوه و عملکرد شیطانی دارند باید به گونه ای باشد که با رفتاری قهرآمیز آنها را در مقابل خود به زانو درآوریم؛ اما اگر کوتاه بیاییم آنها بیشتر بر ما مسلط خواهند شد.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین شب گذشته 14 دی ماه در نشست تفسیر امامزاده اسماعیل قزوین با بیان این‌که یکی از دشمنان جدی برای انسان ابلیس و هوای نفس است گفت: شیطان برای به انحراف کشاندن انسانها تا قیامت از خدای متعال مهلت خواست و این زمان به او داده شده است اما پر و بال شیطان شکسته شده است.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه ابراز داشت: اگر شیطان ما را به انحراف و گناه می‌کشاند به این دلیل است که خودمان به او میدان داده ایم اما وجود ابلیس و شیطان برای انسان منفعت دارد، به شرط این‌که وسوسه‌های او را جدی گرفته و به جنگ این دشمن برویم.

 

وی ادامه داد: برای رسیدن به کمال و رشد در انسانها و دست یافتن به راز و رمز آفرینش خدای متعال در وجود آدمی باید جنگ بین انسان و شیطان شکل بگیرد، خدای متعال علیرغم این‌که شیطان را پلید معرفی می‌کند اما وجود شیطان را در زندگی انسانها حیاتی می‌داند، زیرا زیبایی عملکرد ائمه(ع) به دلیل مبارزه جدی آنها با شیطان و طاغوت بود.

 

استادیار دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین شیطان بزرگ دانستن آمریکا زمینه مبارزه و ایستادگی در مقابل این کشور را فراهم می‌کند اظهار داشت:  اگر ما باور کنیم آمریکا دشمن اسلام و ایران است دست ذلت به طرف او دراز نمی‌کنیم و به طور یقین با جنگ با آنها زمینه پیشرفت کشور فراهم خواهد شد، وقتی شیطان ما را تحریم کرده و ما با خواهش به دنبال رفع این تحریم‌ها هستیم یعنی دشمنی این شیطان را جدی نگرفته ایم.

 

وی بیان داشت: نوع برخورد ما با کشورهایی که جلوه و عملکرد شیطانی دارند باید به گونه ای باشد که با رفتاری قهرآمیز آنها را در مقابل خود به زانو درآوریم؛ اما اگر کوتاه بیاییم آنها بیشتر بر ما مسلط خواهند شد.

 

این کارشناس دینی با بیان این‌که نقشه و مهندسی خدای متعال در جایگاهایی با حضور شیطان و انسان تکمیل می‌شود گفت: اگر نگاه ما قرآنی باشد شیطان سگ درگاه خداست و پروردگار عالم فرموده ما شیطان را ماموریت می‌دهیم بنابراین این سگ آموزش دیده بر هر کسی ورود پیدا نمی‌کند بنابراین باید یک نگاه عالمانه و حکیمانه نسبت به شیطان داشته باشیم.

 

وی در ادامه اضافه کرد: شیوه دیگر به انحراف کشاندن شیطان کمین کردن است هنگامی که ما قصد کار خیری را داریم او کمین کرده و عقیده انسان را نشانه می‌گیرد و شیوه دیگر دشمنی کردن ابلیس هجمه همه جانبه است باید هوشیار باشیم تا شیطان ما را از صراط مستقیم منحرف نکند.

 

حجت الاسلام والمسلمین در پایان گفت: شیطان هنگام برخورد با انسانها خود را در مسیر صراط مستقیم معرفی کرده و با نشانه رفتن ایمان آنها مسیر انحراف را فراهم می‌کند./955/پ202/ب4

ارسال نظرات