۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۳۷۴۵۵
امام جمعه موقت ‌کاشان:

9 دی تجلی ارزش ها و حضور آگاهانه مردم بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: جامعه ای که دشمن شناس نباشد و قدرت تشخیص دوست از دشمن را نداشته باشد به جای این که اسلحه را به طرف دشمن نشانه بگیرد به طرف خودی ها نشانه خواهد رفت.
حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به این که حماسه حضور میلیونی مردم در 9 دی سال 88 به مانند حماسه عاشورا دارای دو پیام مهم بود، گفت: در حماسه عاشورا تجلی ارزش ها و معرفی چهره زیبای ارزش های الهی و اخلافی جبهه حق و چهره های نورانی انسان های موحد و حقیقی از سوی امام حسین(ع) به جهان بود که امام حسین توانست نمایشگاهی از زیبایی ها را به جهان عرضه کند که هرکدام از آنها ستاره ای در عالم انسانیت بودند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به این که حماسه حضور میلیونی مردم در 9 دی سال 88  دارای دو پیام مهم بود گفت: حماسه حضور میلیونی مردم در 9 دی سال 88  نیز تجلی ارزش ها، زیبایی ها، حضور آگاهانه، به موقع، ولایت مداری مردم، دین مداری و انقلابی بودن بود که ملت ایران با حضور آگاهانه و به موقع این زیبایی ها و ارزش ها را به رخ دنیا کشیدند.

 

به گفته وی، چهره زشت نفاق و جهل و غفلت را مردم در حماسه حضور میلیونی در 9 دی سال 88  پرده برداری و افشاگری کردند و همراه آن مشت محکمی بردهان دشمن و یاوه گویان زدند.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به این که فتنه سال 88 دارای نکات ارزنده ای برای ملت ایران بود یاد آورشد: فتنه سال 88  و به دنبال آن حماسه 9 دی لزوم اهمیت دشمن شناسی را به ملت ایران نشان داد تا ثابت کند جبهه حق همیشه دشمن داشته و دارد و خواهد داشت.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه بر دشمن شناسی در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: جامعه ای که دشمن شناس نباشد و قدرت تشخیص دوست از دشمن را نداشته باشد به جای این که اسلحه را به طرف دشمن نشانه بگیرد به طرف خودی ها نشانه خواهد رفت.

 

به گفته وی، در فتنه سال 88 که سبب حماسه 9 دی شد، اهمیت دشمن شناسی را به ملت قهرمان ایران نشان داد که دشمن اسلام و نظام چه کسانی هستند.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه بر لزوم توطئه شناسی نیز تأکید کرد و با اشاره به این که انسان افزون بر دشمن شناس بودن باید توطئه شناس نیز باشد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی توانست نقشه دشمن را دقیق و به موقع بخواند.

 

عبودیت و مبارزه با طاغوت محور مشترک همه انبیای الهی است

 

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره به میلاد حضرت مسیح گفت: ما اعتقاد به نبوت همه انبیای الهی از جمله حضرت مسیح داریم و هرکس به آن اعتقاد نداشته باشد مسلمان نیست.

 

وی، عبودیت خدا و اجتناب از طاغوت و مبارزه با طاغوت را دو محور مشترک دعوت همه انبیای الهی از جمله حضرت مسیح دانست و گفت: همه پیامبران ادیان از جمله پیروان حضرت مسیح باید بدانند تمامی مذاهب و ادیان الهی امروز یک دشمن مشترک دارند که برای نابودی ادیان الهی کمر همت بسته اند.

 

یکی از مهم ترین عوامل وحدت بین شیعه و سنی وجه مشترکات این دو فرقه است

 

امام جمعه موقت در ادامه حضور میلیونی زائران امام رضا(ع) در روز شهادت در جوار حضرت را نمونه ای از تجلی ولایت مداری ملت قهرمان ایران اسلامی نسبت به ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) دانست و افزود: یکی از زیبایی های این همایش بزرگ میلیونی در مشهدالرضا حضور برادران و خواهران اهل سنت از شهرهای مجاور مشهد در جمع عزاداران امام رضا(ع) بود که پیاده به طرف حرم مطهر در حرکت بودند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از مهم ترین عوامل وحدت بین شیعه و سنی را تکیه بر وجه مشترکات این دو دانست و افزود: اهل سنت نیز نیاز به محبت اهل بیت دارند از این رو باید وجه مشترکات را مورد توجه قرار داد تا دائما بر طبل اختلافات بین شیعه و سنی کوبیده نشود.

 

وی با اشاره به این که، امروز هدف دشمن تنها شیعه و یا سنی نیست بلکه دشمن به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی است تا همه را نابود کند یاد آورشد: اگر همه در برابر دشمن یَد واحده باشیم آنها هیچ وقت به مقاصد شوم خود نخواهند رسید.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره به شهادت امام حسن عسکری در هفته آینده و تسلیت این روز به مسلمانان جهان گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمود، هرکس عملی را بدون آگاهی و معرفت انجام دهد آثار منفی آن بیش از آثار مثبت آن خواهد بود.

 

امام جمعه موقت کاشان گفت: این فرمایش امام حسن عسکری (ع) بیانگر نقش جهل در خرابی و نقش علم در آثار مثبت و اصلاح جامعه است./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات