۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۳۷۱۶۶
معاون آموز‌ش ‌و تبلیغ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

امام رضا مزد عزاداران محرم و صفر را می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: اراده خداوند بر این بوده تا شهادت امام رضا(ع) در آخرین روز از ماه صفر باشد تا مزد عزاداری های ماه محرم و صفر را به دست امام رضا(ع) بدهد.
حجت الاسلام عليرضا مستشاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا مستشاری معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور شب شام شهادت امام رضا(ع) در مسجد صفاری کاشان، با اشاره به این که بیان ثواب و مزد عزاداری امام حسین(ع) را نمی توان با چند ساعت سخنرانی بیان کرد، گفت: در این که عزاداری های ما مزد دارد شک نکنید.

 

وی با اشاره به این که خدا از کسی راضی نمی شود مگر به رضایت امام رضا(ع) گفت: در روایت است که هرکدام از اهل بیت(ع) در این دنیا مأموریتی دارند که مأموریت امام رضا(ع) در این دنیا رأفت به مردم است و مأموریت امام حسین(ع) نیز غضب بر دشمن است.

 

حجت الاسلام مستشاری از امام رضا(ع) به عنوان مظهر خشنودی خدا و مظهر رضایت خدا نام برد و افزود: اگر کسی دل امام رضا را به دست آورد، یقین بداند خداوند نیز از او راضی می شود ضمن این که مهم این است که امام رضا(ع) راحت راضی می شود.

 

وی هریک از حرم اهل بیت را دارای ویژگی هایی دانست و حرم امام کاظم را حرم حزن، امام عسگری را سرور و اشک، امام حسین را سوز و حرم امام رضا را دارای هرچهار ویژگی این حرم ها دانست و یاد آورشد: وقتی به حرم امام حسین شرفیاب می شوی یک بار سوز، یک بار حزن، یک بار ابهت و یک بار شادی است.  

 

معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور یادآور شد: اما لقب رضا در این است که باید مجمع جمیع صفات خدا باشد تا رضا شود.

 

حجت الاسلام مستشاری یکی از ویژگی های امام حسین را راضی به رضایت خدا بودن حتی در گودال قتلگاه دانست و یادآور شد: امام رضا نیز در قبال یک بیت در عزای امام حسین، تمام دار و ندارش را برای امام حسین می دهد.

 

وی افزود: مصلحت این بوده است که مزد عزاداری امام حسین(ع) را امام رضا(ع) بدهد و برای همین است که خداوند شهادت امام رضا را در روز آخر ماه صفر قرارداده است.

 

معاون آموزش و تبلیغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: همه اهل بیت(ع) مستغیثین و مظهر مهربانی هستند، از این رو امام کاظم فرمودند: امام رضا افزون بر این که جزء مستغیثین است غوث امت هم هست، یعنی بدون این که کسی طلب کمک کند او اطلاع دارد و او را یاری می کند.

 

لازم به ذکر است، پنجمین برنامه شام عزای امام رضا(ع) و آیین شمع گردانی با شمع های متعلق به حرم امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی، از سوی مؤسسه خادمان امام رضا(ع) شهرستان کاشان برگزار شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات