۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۳۷۰۴۳
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

سبک زندگی امام رضا الگویی کامل برای جامعه جهانی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تشریح سبک زندگی رضوی، گفت: سبک زندگی امام رضا(ع) الگویی کامل برای زندگی جامعه جهانی است.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت‏الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در سالروز شهادت ثامن الائمه(ع)گفت: امام رضا(ع) در دین اسلام و تاریخ بشر از جایگاه ویژه‏ای برخوردار است و زندگی ایشان از چند بعد قابل بررسی است.

 

وی در ادامه افزود: ویژگی بارز زندگی امام رضا(ع) ظهور علمی ایشان است چرا که حاکمان ظالم آن دوره قصد داشتند با ایجاد مناظره بین دانشمندان مکاتب و ادیان مختلف با امام رضا(ع) بعد علمی ایشان را در حد دیگر دانشمندان تنزل دهند اما در هر بار ایشان در مناظره غالب شده و نقشه شیطانی آنها را نقش بر آب کردند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عالم آل محمد(ص) را لقب شایسته‏ای برای امام رضا(ع) دانست و خاطر نشان کرد: بعد دیگر زندگی ایشان خنثی کردن توطئه‏های دشمنان بود چرا که مامون با پیشنهاد ولایت عهدی به ایشان سعی در تخریب چهره آن حضرت داشت که با درایت ایشان این توطئه نیز خنثی شد.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین رجبی اظهار داشت: مامون با پیشنهاد ولایت عهدی به امام رضا(ع) قصد داشت تا به جامعه القا کند که اهل بیت(ع) نیز جاه طلب و قدرت طلب هستند که با رد پیشنهاد از سوی امام (ع) و شروط ایشان از جمله عدم دخالت در امور حکومتی توطئه وی خنثی شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در توصیف بعد اهم زندگی امام رضا(ع) یادآور شد: نکته قابل توجه زندگی ایشان تأکید بر ولایت و ولایت پذیری بود که مشهورترین این فعالیت ایشان حدیث سلسه الذهب است که از سوی راویان شیعه و سنی نقل شده است.

 

وی زندگی امام رضا(ع) را الگویی کامل برای زندگی جامعه جهانی دانست و خاطر نشان کرد: زندگی ایشان سراسر قرآنی بود، ایشان در هر سه روز یک ختم قرآن داشتند که به اذعان خود دارای تأمل در هر آیه آن بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: این‏که رهبر معظم انقلاب اهتمام به نماز اول وقت و با حضور قلب، تأمل در قرآن و تأکید بر حفظ خانواده دارند برگرفته از زندگی امام رضا(ع) است چرا که امام رضا(ع) مناظره علمی خود را در هنگام نماز تعطیل می‏کردند و بارها بر حفظ خانواده و تأمین نیازهای عاطفی و مادی آنها تأکید داشتند./1329/ت302/ف

 

ارسال نظرات