۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۳۰۸۳۲
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها(119)

طرح مسکن مهر در تاریخ ایران بی نظیر است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام نماینده ولی فقیه سازمان بنیاد مسکن کشور طرح مسکن مهر را طرحی بی نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی برای خانه دار شدن افراد کم بضاعت دانست.
حجت الاسلام محمد علي رضايي قائم مقام نماينده ولي فقيه درسازمان بنياد مسکن کشور

حجت الاسلام محمد علی رضایی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد مسکن کشور، در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، گفت: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی قرار بود وزارت خانه ای برای این فریضه واجب فراموش شده تأسیس شود اما به دلایل مختلفی این مهم انجام نشد و به فراموشی سپرده شد.

 

وی یادآور شد: اخیرا دست اندرکاران و مسؤولان کشور به این نتیجه رسیده اند که به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه جدی داشته باشند.

 

به گفته وی مجلس شورای اسلامی از مدتها قبل به دنبال این بود تا قوانینی را در مجلس برای حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر داشته باشند تا این فریضه با یک روش و چارجوب خاصی دنبال شود.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که مجلس نهم به دنبال قوانینی برای این فریضه بود یادآور شد: این مهم در مجلس دهم تحقق یافت و قدم هایی برداشته شد و این قانون بعد از تصویب به شورای نگهبان رفت تا انشاالله برای این فریضه مهم اما فراموش شده قدم هایی برداشته شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که برخی ها اقداماتی را آغاز کرده اند تا به هر نحوی مانع از اجرای این قانون شوند یادآور شد: جریانی که امروز برای کم رنگ کردن این قانون تلاش می کند به تمامی خط و خطوط آشنا است و این افراد همان هستند که در زمان امام خمینی(ره) و تصویب قانون اساسی نیر تلاش می کردند تا قانون اساسی را کم رنگ کنند.

 

حچت الاسلام رضایی در ادامه به اشاره به رسالت حوزه های علمیه در قبال فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: دو رسالت را حوزه های علمیه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر دارند، یکی این که برای انجام این فریضه به سایر بخش ها و حوزه ها و دستگاهها کمک کنند و دیگری سعی کنند تا مانع تراشی و کارشکنی در انجام این فریضه نشود.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد مسکن در ادامه مسکن مهر را برای محرومین جامعه اقدامی مهم و بزرگ در راستای خانه دار شدن اقشار کم درآمد و محروم جامعه اعلام کرد و یادآور شد: مسکن مهر هر چند با اشکالات و معایبی در برخی از شهرها روبرو بوده است اما در کل طرح موفقی برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه بوده است.

 

وی طرح مسکن مهر را در تاریخ ایران بی نظیر خواند و یادآور شد: طرح مسکن مهر با وجود مهیا نبودن برخی از زیرساخت های آن در برخی از شهرها اما برای خانه شدن افراد بی بضاعت و اقشار کم آمد جامعه نقش مهمی داشته است.

 

حجت الاسلام رضایی همچنین اجرای طرح مسکن را در بافت قدیم و فرسوده شهرستانها برای اقشار متوسط  جامعه و خانه دار شدن آنها حائز اهمیت دانست و گفت: اجرای طرح های مسکن در بافت فرسوده شهرستان به دلیل آماده بودن زیر ساخت ها آسان تر است.

 

وی در ادامه از ارائه تسهیلات مسکن تا سقف 150 میلیون ریال و کارمزد 5 درصد برای افراد واجد شرایط مسکن در روستاها خبر داد و گفت: برای واجدین شرایط در شهرها بین 200 تا 250 میلیون ریال در نظر گرفته شده است که این مبلغ  قرار است به بالای 300 میلیون تا 500 میلیون ریال افزایش یابد./1307/پ200/ج

ارسال نظرات