۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۲۹۶۳۶
استاد حوزه علمیه تبریز:

عاشورا صحنه غلبه تفکر رحمانی بر اندیشه شیطانی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، گفت: در فرهنگ عاشورا تفکرات رحمانی امام حسین(ع) در برابر تفکرات شیطانی یزیدیان قرار گرفت.
عاشورا پژوهي

حجت الاسلام سیدفاضل چاووشی، استاد حوزه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت سومین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) ترتیب یافت، اظهار داشت: مکتب سیدالشهدا دانشگاه انسان سازی است، که هر که در این مکتب به معرفت کامل برسد، قرب الی الله خواهد داشت.

 


وی با بیان این‌که هدف از عزاداری بر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت کسب معرفت به عبودیت و بندگی است، خاطرنشان کرد: از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) می توان در قالب های مختلف استفاده کرد که یکی از آنها عبرت های عاشورایی است که در فرهنگ نهضت حسینی به وضوح دیده می شود؛ فرهنگی که اعتقادات مردم ایران و آذربایجان با آن گره خورده است.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که در فرهنگ عاشورا تفکرات رحمانی در برابر تفکرات شیطانی قرار می گیرد، افزود: اگر بخواهیم در جامعه‌ عزیز بوده و با عزت زندگی کنیم، باید به دنبال تفکرات رحمانی امام حسین(ع) باشیم و سبک زندگی خود را مطابق با آموزه‌های اهل بیت پایه‌ریزی کنیم.

 


وی بر توجه به بازخوردهای فرهنگ عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی مردم به ویژه جوانان تأکید، خاطرنشان کرد: باورها و آموزه های دینی شیعیان الهام گرفته از فرهنگ شهادت، عزت و شجاعت مکتب حسینی است، یکی از مهم ترین عوامل عزت مقاومت اسلامی نیز تمسک به این مکتب بوده است.

 


حجت الاسلام چاووشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نقش حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا به جهانیان اظهار داشت: اگر جامعه خود را در مسیر نهضت امام حسین(ع) قرار دهد، به رستگاری می رسد، در این میان زنان نسل ها را تربیت می کنند؛ چنانچه به گفته امام خمینی(ره) از دامن زن مرد به معراج می رود.

 


وی با بیان این‌که اگر بصیرت عاشورایی در میان بانوان جامعه ترویج یابد، شاهد خانواده‌هایی مؤمن و فرزندانی متقی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) امانت‌دار پیام نهضت امام حسین(ع) بود که به گواه تاریخ به بهترین شکل ممکن توانست عبرت‌های عاشورایی را به تاریخ بیاموزد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات