۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۲۷۴۰۸
خطیب جمعه موقت مشهد:

حمایت از فتنه گران مصداق بارز منکر است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه موقت مشهد گفت: فتنه انگیزی، گسترش فتنه، و حمایت از فتنه گران از مصادیق بارز منکر است و فرقی نمی کند که چه کسی به حمایت از فتنه گران بپردازد.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه، خطیب جمعه موقت مشهد، ظهر امروز در خطبه های سیاسی ـ عبادی نماز جمعه در جوار بارگاه منور رضوی، گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی(ره) اسلام ناب محمدی(ص) را از امام(ره) گرفت و آن را راه زندگی خود قرار داد و در این راه از همه فراز و نشیب ها با سرافرازی عبور کرد.

 

خطیب جمعه موقت مشهد افزود: حرکت های انحرافی، موج های تبلیغاتی و حتی مصائب زندان و تبعید در دوران نظام شاهنشاهی پهلوی بر زندگی ایشان تأثیر نگذاشت و ایشان زندگی شان را بر پایه اندیشه انقلاب طی کردند.

 

وی با اشاره به حکم اعدام روحانی مبارز شیعی عربستان، آیت الله محمدباقر النمر اظهار کرد: این اولین حکم اعدام ایشان نیست و یک روحانی اگر به معنای واقعی روحانی باشد، حکم اعدام و زندان و شکنجه برایش طبیعی است چرا که اقتضای این راه همین است و انتهای این مسیر که مسیر امام حسین(ع) و دیگر ائمه(ع) است، شهادت است.

 

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به این که حکومت آل سعود در ردیف رژیم های معدوم گذشته منطقه قرار دارد، افزود: حاکمان غرب زده این منطقه از رضاخان و محمدرشا پهلوی گرفته تا صدام و آتاتورک و آل سعود، همگی مزدور و ضد دین بوده و عاقبتی جز ذلت و خواری و فلاکت در انتظارشان نیست و در آخرت هم خدا می داند که چه سرنوشتی خواهند داشت.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام حسین(ع) فلسفه قیام خود را اصلاح امت جدشان با شیوه امر به معروف و نهی از منکر به سوی مسیر پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) عنوان فرمودند.

 

وی تأکید کرد: معروف کاری است که اولاً با فطرت انسان، جسم و روح او سازگار باشد و عقل سلیم تربیت شده فطری، سلامت آن برای جسم و روح را تأیید کند، ثانیاً به نفع تمامی بشریت باشد، ثالثاً با حرکت عمومی عالم که همان حرکت به سمت خداست، همراه باشد و اهداف مثبت اسلام را محقق کند.

 

حجت الاسلام فرزانه افزود: اگر کاری باعث خشنودی خدا و خشم دشمنان دین خدا شود، به آن معروف اطلاق می شود که عدالت، گسترش علم و معنویت، انتظار فرج به شکل محرک آن و انجام اعمال صالح از جمله آن است.

 

خطیب جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: فتنه انگیزی، دین را جدای از سیاست معرفی کردن، بی تفاوتی نسبت به مسأله فلسطین، حساس نبودن نسبت به دسیسه های دشمن در توهین به مقدسات، تفرقه افکنی میان مسلمانان، پذیرش و ترویج فرهنگ غرب، بی تفاوتی در قبال لاابالی گری های جنسی و ضدیت با ولایت فقیه از مهمترین مصادیق منکر در جامعه اسلامی محسوب می شود.

 

وی تصریح کرد: فتنه انگیزی، گسترش فتنه، و حمایت از فتنه گران از مصادیق بارز منکر است و فرقی نمی کند که چه کسی به حمایت از فتنه گران بپردازد چرا که مهم این است که خدا، پیامبر(ص)، دین و انقلاب از فتنه انگیزی خشنود نمی شوند و در مقابل دشمنان از فتنه انگیزی در جامعه دینی خرسند می شوند./820/پ202/ب5

ارسال نظرات