۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۲۲۷۳۳۱
آیت الله کعبی:

فداکاری آیت الله مهدوی کنی برای وحدت نیروهای انقلابی فراموش شدنی نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی همواره با جریان‌های فتنه‌گر و انحرافی مبارزه سرسختانه داشت، گفت: از سوی دیگر برای حفظ و تقویت وحدت نیروهای انقلابی نیز واقعا فداکاری کرد.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مبارزه سرسختانه با نمادهای اسلام آمریکایی، جریان‌های التقاطی، انحرافی و فتنه‌گر را یکی از ویژگی‌های بارز مرحوم آیت الله مهدوی کنی دانست و اظهار داشت: ایشان در برابر اهل انحراف ایستاد و برای وحدت نیرو‌های انقلابی واقعا فداکاری می‌کرد.

وی افزود: ایشان ضمن حمایت قاطع از نظام اسلامی بر پایه امر به معروف و نهی از منکر و برای عمل به ارزش‌ها و شرع مقدس به مسؤولان سطوح بالا نصیحت مشفقانه داشت و تذکراتش شفاف و صریح بود؛ در این زمینه با کسی تعارف نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله مهدوی کنی را شخصیتی مردمی و با اصالت روحانی خواند و گفت: ایشان همواره زی طلبگی خود را حفظ کرد و پست و مقام‌ها او را لحظه‌ای از مردم جدا نکرد؛ خیلی مردم و خدمت به آنها برایش مهم بود و نسبت به مستضعفان و محرومان توجه ویژه‌ای داشت.

مرحوم آیت الله مهدوی کنی فقیه آگاه به مقتضیات زمان بود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی از حوزه‌ علمیه برخاست و به حوزه تعلق داشت، ادامه داد: ایشان فقیهی آگاه به مقتضیات زمان بود که به مسائل سیاسی ورود می‌کرد؛ ایشان مظهر فقاهت، عرفان، معنویت، حماسه، جهاد و مبارزه در راه خدا بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به مسؤولیت‌هایی که آن مرحوم به عهده داشت، ابراز کرد: ایشان در برهه خاصی وزیر کشور و در شرایطی استثنائی نخست وزیر شد؛ در مقطعی از فقهای شورای نگهبان بودند و در اواخر عمر بر اساس احساس تکلیف و با اصرار بیش از حد اعضای مجلس خبرگان این مسؤولیت خطیر را پذیرفت.

آیت الله مهدوی کنی خلائی که با رحلت آیت الله مشکینی بوجود آمد را پر کرد

آیت الله کعبی یادآور شد: با رحلت مرحوم آیت الله مشکینی خلائی بوجود آمد و اعضای خبرگان حس کردند باید فردی جایگزین شود که جامعیت علمی و عملی در حد ایشان داشته باشد؛ از این رو از مرحوم آیت الله مهدوی کنی خواستند که رییس این مجلس شود؛ ایشان صرفا بر اساس وظیفه و تقوا قبول کرد.

وی با بیان این که دغدغه اصلی مرحوم آیت الله مهدوی کنی در همه این سال‌ها حاکمیت اسلام بود، گفت: ایشان همواره سعی می‌کرد در مسیر کتب اهل بیت(ع) به احکام شرع عمل شود و برای تشکیل جامعه اسلامی پیشرفته، حفظ و تقویت نظام از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استقرار انقلاب با هویت اسلامی را یکی دیگر از دغدغه‌های ایشان برشمرد و بیان کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی بود در مسیر احقاق این دو دغدغه پایدارش مبارزه کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع)اظهار داشت: اگر فقیهی دار فانی را وداع بگوید رخنه‌ای در اسلام ایجاد می‌شود که این رخنه جبران پذیر نیست؛ علتش این است که فقهای عادل دژ اسلام هستند؛ حقیقتا ارتحال این فقیه مجاهد نستوه و وارسته، یار دیرین امام(ره)و رهبر معظم انقلاب نیز از مصادیق این حدیث است.

مرحوم آیت الله مهدوی کنی تا پایان عمر در خط امام و رهبری ثابت قدم بود

نمایند مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی از آغاز نهضت امام(ره)تا پایان عمر ثابت قدم و استوار بود، گفت: ایشان بدون تزلزل در راه مستقیم الهی و خط امام(ره)حرکت می کرد و با درک عمیق از ولایت فقیه پس از امام(ره)در مسیر رهبر معظم انقلاب و کنار دیگر بزرگان نظام در سطح بسیار عالی، حضور چشمگیر و فعال داشت.

آیت الله کعبی افزود: مرحوم آیت الله مهدوی کنی فردی آینده نگر بود و برای انقلاب اسلامی گام‌های خوبی در راستای تربیت حوزویان و دانشگاهیان برداشت؛ دانشگاه امام صادق(ع)در کنار خدمات بی‌شمار آن مرحوم از حسنات ماندگار ایشان برای تقویت کادر نظام بود.

وی جوان گرایی و علاقه به این قشر را یکی از ویژگی‌های روحی آن مرحوم دانست و بیان کرد: ایشان ارتباط زیادی با جوانان داشت و با آنها انس می‌گرفت؛ روحیه شاگرد و استادی را هم در حوزه و هم در دانشگاه حفظ کرد.

جامعیت علمی و عملی آیت الله مهدوی کنی کم‌نظیر است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درس اخلاق آیت الله مهدوی کنی را بسیار تأثیر گذار دانست و گفت: مجموعه دروس اخلاق ایشان به همت دانشگاه امام صادق(ع)در کتاب ارزشمند«نقطه‌های آغاز حکمت عملی»جمع آوری شده است.

نمایند مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ایشان جامعیت علمی و عملی فراگیری داشت، ابراز کرد: ایشان از شخصیت‌های کم‌نظیری بود که در مسائل حکومت و نظام احاطه و شرافت داشت.

آیت الله کعبی افزود: رحلت ایشان ضایعه بزرگی برای مکتب و نظام بود و امیدواریم در سایه الطاف امام زمان(عج)و همت علما و بزرگان وظایفی که به دوش آن مرحوم بود بر زمین نماند و خداوند به حکم آیه«مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا»فقدان ایشان را به احسن وجه جبران کند./928/ت302/ج 

ارسال نظرات