۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۲۷۳۰۰
اعضای ستاد تفسیر حوزه علمیه خراسان خواستار شدند؛

راه اندازی مدرسه تخصصی تفسیر قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ اساتید دروس تفسیر تخصصی حوزه علمیه خراسان، بازنگری موضوعات تفسیر مقطع خارج، در دستور کار قرار گرفتن راه اندازی مدرسه تخصصی تفسیر قرآن و کتابخانه تخصصی تفسیر برای طلاب را خواستار شدند.
تفسير

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از  روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام حسن عزیزی، دبیر ستاد تفسیر حوزه علمیه خراسان در نشست هم اندیشی اساتید دروس تفسیر تخصصی مقطع خارج با موضوع «بررسی راه‌های اعتلای دروس تفسیر» ضمن بیان گزارشی از نتیجة نظرسنجی ‌های دروس تفسیر مقطع خارج، گفت: تکراری بودن مطالب، پراکنده گویی و عدم دسته بندی مطالب، کثرت مباحث حاشیه‌ای و فاصله گرفتن از بحث اصلی، کم بودن زمان درس، عدم مشارکت دادن شاگردان در مباحث،‌ تعطیلی زیاد درس، کم بودن تعداد جلسات در هفته از جمله انتقادات مخاطبان دروس تفسیر تخصصی است.


وی در ادامه به بیان اهم پیشنهادات طلاب دروس تفسیر پرداخت و افزود: ایجاد مدرسه تفسیر و استفاده از بهترین اساتید در این مدرسه با هدف تربیت محقق و استاد تفسیر، احداث کتابخانه تخصصی قرآنی، استفاده از تشویق‌های شایسته به جای عنصر الزام در تفسیر مقطع خارج، واگذاری پروژه های قرآنی به طلاب تفسیر تخصصی با پرداخت حق الزحمه، برگزاری تفاسیر اخلاقی خوب در حوزه، کاربردی کردن مباحث تفسیری و برگزاری امتحانات تفسیر به صورت کتاب باز از جمله این پیشنهادات بوده است.


دبیر ستاد تفسیر حوزه علمیه خراسان، برگزاری دروس تفسیر قوی هر روزه (به جای یک روز در هفته) و جایگزینی این دروس به جای یکی از دروس خارج فقه یا اصول، برگزاری مباحث به صورت کارگاهی و دادن تکلیف به شاگردان و تشویق‌های شایسته از طلابی که به طور منظم و فعال در مباحث شرکت می‌کنند را از دیگر پیشنهادات طلاب اعلام کرد.


در ادامه این نشست، اساتید تفسیر تخصصی؛ آیات و حجج اسلام علم الهدی، سیدان، مهدی مروارید، محمد مروارید، درایتی، نظافت، زمانی فرد و محمد حسن رستمی به بیان دیدگاه های خود در خصوص دروس تفسیر و راه های اعتلای این دروس پرداختند.


در پایان این نشست، این اساتید خواستار بازنگری موضوعات تفسیر مقطع خارج (که در حال برگزاری است)، در دستور کار قرار گرفتن راه اندازی مدرسه تخصصی تفسیر قرآن و کتابخانه تخصصی تفسیر برای طلاب شدند.


همچنین اعضای این جلسه، معرفی نخبگان و علاقه‌مندان در دروس تفسیر تخصصی توسط اساتید  به ستاد را خواستار شدند تا در صورت امکان برای ایشان برنامه‌های خاص تفسیری در نظر گرفته شود./930/د101/ب5

ارسال نظرات