۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۲۷۲۶۷
با حضور گسترده اقشار مختلف مردم؛

سیزدهمین سالگرد آیت الله ایازی در رستمکلا بهشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سیزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله ایازی و دو فرزند برومندشان با حضور گسترده علما، روحانیت و دوستداران علم و فقاهت در رستمکلا بهشهر برگزار شد.
سيزدهمين سالگرد آيت الله ايازي از علماي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، مراسم سیزدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله ابوالحسن ایازی و دو فرزند برومندشان امروز با حضور علما، طلاب و اقشار مختلف مردم و مسؤولان در مسجد جامع رستمکلا و در کنار مرقد پاکشان برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش در این مراسم که با حضور پر شور علاقه‌مندان و ارادتمندان مرحوم آیت‌الله ایازی برگزار شد، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام غلامی، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران، حجت الاسلام گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران، حجت الاسلام طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران، حجت الاسلام سهرابی مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی حضور داشتند.

 

امام جمعه نکا و امام جمعه موقت بهشهر، ائمه جمعه مازندران و  معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، مدیران کل، فرمانداران بهشهر، نکا و گلوگاه و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

 

در این مراسم قاریان به قرائت قرآن پرداخته و مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت ائمه اطهار(ع) پرداخت.

 

آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار رسا با اشاره به اهمیت جایگاه عالم در اسلام گفت: آیت الله ایازی(ره)، چراغی پر نور برای هدایت مردم  بود که همچنان این نور و روشنایی در منطقه و استان حاکم است.

 

وی اظهار داشت: تربیت شاگردان فراوانی که خود اکنون در سمت های مختلف استانی و کشوری هستند و خود تربیت کننده طلاب و علما و فضلا ی دینی هستند بیانگر تلاش این عالم بزرگوار و عارف بی نظیر برای اسلام و مسلمین بوده است.

 

آیت الله طبرسی از آیت الله ایازی(ره) به عنوان عالمی وارسته و مردمی یاد کرد که بعد از گذشت 13 سال از رحلت این عالم ربانی هر ساله بر مریدان و عاشقان ایشان افزوده شده و این حضور مردم در مراسم سالگرد ایشان بیانگر دلداگی ایشان به این عالم ربانی است.

 

آیت‌الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی در سال 1310 هجری شمسی در شهر رستمکلا از توابع بخش مرکزی شهرستان بهشهر، چشم به جهان گشود و پس از عمری مجاهدت در مسیر دین و زهد و تقوای الهی، یکشنبه 26 اسفند ماه 80 برابر با دوم محرم الحرام 1423 در سن 70 سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت و در مسجد جامع رستمکلا و در جوار حوزه علمیه جعفریه خود به خاک سپرده شد.

 

گفتنی است دو فرزند برومند آیت الله ایازی، حجت الاسلام محمد رضا ایازی، رییس دادگاه تجدید نظر استان گلستان و حجت الاسلام محمد جواد ایازی، مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا نیز در جوار پدر بزرگوارشان به خاک سپرده شدند./ 1317/پ203/ب1

ارسال نظرات