۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۲۵۷۵۴

امضای تفاهم نامه همکاری‌ میان شورای تخصصی حوزوی و دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری رسا ـ تفاهم نامه همکاری این شورا و دانشگاه فرهنگیان با حضور مهرمحمدی و حجت الاسلام پارسانیا امضا شد.
امضای تفاهم نامه همکاری‌ میان شورای تخصصی حوزوی و دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از واحد ارتباطات شورای تخصصی حوزوی، تفاهم نامه همکاری این شورا و دانشگاه فرهنگیان با حضور مهرمحمدی و حجت الاسلام پارسانیا امضا شد.


در این نشست که در محل شورای تخصصی حوزوی برگزار شد، مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ضرورت همکاری بین حوزه علمیه و دانشگاه گفت: نظریه‌پردازی در حوزه تربیت دینی از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و ما به دنبال گسترش ارتباطات بین این دو مجموعه علمی و فرهنگی هستیم.


حجت الاسلام پارسانیا نیز در سخنان خود به اهمیت گسترش علوم انسانی پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر، فلسفه در عرصه‌های مختلف گسترش یافته است و زمینه برای پرداختن به فلسفه تعلیم و تربیت فراهم است و قطعاً پژوهشکدۀ تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان، فضای مناسبی برای پرداختن به این موضوع است.


وی، شورای تخصصی حوزوی را یکی از شوراهای اقماری شورای انقلاب فرهنگی عنوان کرد و افزود: مصوبات این شورا با شرایطی در حکم مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این شورا زیر مجموعه شورای عالی حوزه می‌باشد و اعضای شورای حوزوی به صورت مشترک انتخاب می‌شوند.


رییس شورای تخصصی حوزوی در ادامه خاطر نشان کرد: شورای تخصصی حوزوی از سه کمیسیون فرهنگ عمومی، علم و تربیت و امور حوزوی تشکیل شده است و اعضای این شورا در ترسیم نقشه جامع علمی کشور و نقشه مهندسی فرهنگ نقش بسزایی داشته‌اند.


در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری‌های علمی بین شورای تخصصی حوزوی و دانشگاه فرهنگیان به امضاء مسئولین دو مجموعه رسید. /917/د101/س

ارسال نظرات