۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۲۲۸۷۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

عدم استفاده از ظرفیت های موجود دلیل تاخیر در توسعه اقتصادی کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که عدم استفاده از ظرفیت های موجود موجب تاخیر در توسعه اقتصادی کشور شده است، گفت: متاسفانه امروز مدیران استانی و شهرستانی از تمامی ظرفیت های محیط پیرامون خود برای افزایش تولیدات ملی و داخلی استفاده نمی کنند.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در جلسه شورای عمومی خراسان جنوبی با بیان این که باید از تمامی ظرفیت های موجود در استان های برای توسعه اقتصادی کشور استفاده شود، گفت: متاسفانه علی رغم این که استان های مختلف کشور از توانمندهایی منحصر به فردی در حوزه های مختلف تولیدی برخوردار هستند عدم استفاده از این ظرفیت های موجود در این مناطق موجب عقب ماندگی و حتی محرومیت این استان ها شده است.

 

وی با بیان این که استان های مختلف کشور به دلیل کمبود منابع آبی نمی توانند در حوزه منابع و محصولات کشاورزی تولید زیادی داشته باشند، افزود: با توجه به کمبودهای موجود مدیران استانی باید در زمینه هایی سرمایه گذاری کنند که افزایش تولید ملی را به دبنال داشته باشد که افزایش تولید صنایع دستی و سرمایه گذاری در زمینه انرژهای نو می تواند یکی از راهکارهای افزایش تولید ملی باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که باید با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان زمینه افزایش تولید ملی را در کشور فراهم کنیم، افزود: خراسان جنوبی از ظرفیت های بسیار زیادی در زمینه صادرات انواع سنگ ها، انرژی خورشیدی، تولید گل نرگس، صنایع تبدیلی مواد غذایی و گردشگری ورزشی برخوردار است که اگر به این توانمندی ها توجه شود خراسان جنوبی می تواند ضمن خروج از بن بست محرومیت از استان های توسعه یافته کشور محسوب شود.

 

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به این که تاکنون دولت برنامه مدونی برای استفاده از ظرفیت های نهفته استانی انجام نداده است، گفت: منظور از اقتصاد مقاومتی شناسایی توانمندی های نهفته مناطق مختلف کشور است و تا زمانی که به این توانمندی های توجه نشود نمی توان عنوان کرد اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف کشور محقق شده است.

 

وی با بیان این که دولت در بخش های فرهنگی هم باید برای استان های مختلف کشور بسته به شرایط جغرافیایی و قومی برنامه ریزی مدونی انجام دهد، ادامه داد: بدون برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی تنها در قالب یک شعار باقی می ماند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر باید توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور به صورت همزمان و یکنواخت انجام شود، گفت: اگر توسعه فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر هماهنگ نباشد کشور در زمینه اجتماعی و مدیریتی دچار مشکل جدی می شود.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که دولت باید سفرهای استانی خود را با هدف برنامه ریزی برای محقق کردن اصول اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی در کشور افزایش دهد، افزود: متاسفانه در حال حاضر روندهای انجام شده در زمینه اقتصاد بسیار کند است و نمی تواند مشکلات کنونی کشور را مدیریت کند.

 

وی از مدیران و استاندار خراسان جنوبی درخواست کرد توانمندی های خراسان جنوبی را به صورت ویژه برای سرمایه گذاران معرفی کنند تا زمینه جذب سرمایه گذار به استان فراهم شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات