۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۲۲۳۷۳
آیت‌الله مقتدایی خبر داد؛

تشکیل کمیسیون امور فرهنگی در جامعه مدرسین برای پیگیری دغدغه بزرگان

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مقتدایی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای بررسی مشکلات فرهنگی کشور گفت: در این زمینه کمیسیون امور فرهنگی را تشکیل داده‌ایم تا مسائل ارائه شده را پیگیری کنیم.
آيت الله مرتضي مقتدايي آيت الله مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این‌که امور فرهنگی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: جایگاه هیچ مسأله ای همانند فرهنگ مهم نیست.

 

وی افزود: امور فرهنگی جایگاه اصلی نظام است که در حفظ آن باید دقت کرد؛ باید بتوانیم امور فرهنگی نظام به ویژه فرهنگ عمومی را با آموزه‌‌های دینی و اسلامی منطبق کنیم.

 

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که امام راحل نسبت به مسائل فرهنگ عمومی کشور عنایت ویژه‌ای داشتند، بیان داشت: ایشان اگر مفسده اجتماعی در جامعه صورت می‌گرفت، سریعا دستور پیگیری می‌دادند و می‌فرمودند که احکام مفاسد اجتماعی به صورت علنی اجرا شود تا این مفاسد در جامعه رواج پیدا نکند.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این موضوع تأکید ویژه‌ای دارند و می‌فرمایند «اگر در زمینه فرهنگ خللی وارد شود قابل ترمیم نیست».

 

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای بررسی مشکلات فرهنگی کشور عنوان کرد: در این زمینه کمیسیون امور فرهنگی را تشکیل داده‌ایم تا مسائل ارائه شده را پیگیری کنند.

 

وی با بیان این که فرهنگ زیربنای امنیت کشور است، ادامه داد: در امور فرهنگ عمومی کار به جایی رسیده که اعضای جامعه مدرسین احساس ناامنی کرده و گفتند اگر امور چنین ادامه داشته باشد به امنیت کشور لطمه وارد می‌شود؛ از این‌رو از آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور خواستیم به قم بیاید و این مسائل را مطرح کنیم.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در آینده نیز با حضور آقای شمخانی جلساتی در این باره خواهیم داشت؛ شورا باید فرهنگ عمومی مردم را بسیار جدی بگیرد و اغماضی نداشته باشد، اگر مشکلی است نباید ملاحظه کرد و بدون اغماض آن را حل کرد.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه رییس جمهور عنایت ویژه‌ای در این زمینه دارند و گفته‌اند که فرهنگ و فرهنگ عمومی جزو برنامه‌های شان است؛ در زمینه فرهنگ عمومی باید تلاش و همت مضاعف داشت و بدون اغماض موضوعات را پیگیری کرد.

 

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای شبهه افکنی میان جوانان اظهار داشت: دشمن می‌خواهد مردم به ویژه جوانان را از نظام و روحانیت جدا کند؛ از این‌رو به شبهه افکنی متوسل شده و حتی در دانشگاه‌ها افرادی را قرار داده است تا این مسائل را بیان کنند، هدف دشمن دلسرد کردن مردم از نظام است.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته دفاع مقدس، پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی را معجزه خواند و گفت: قدرت و اقتدار نظام پس از پایان جنگ تحمیلی افزایش یافت.

 

وی افزود: حرکتی در هشت سال دفاع مقدس میان جوانان ایجاد شد که از اصل انقلابی که در سطح جهان مطرح شد عظیم‌تر بود؛ امروز نیز با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری شاهد اقتدار نظام هستیم./993/پ202/ج

ارسال نظرات