۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۲۲۲۳۴۷
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

بحران فرهنگی با الگو گرفتن از دفاع مقدس حل می‌شود

خبرگزاری رسا _ مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دشمن را مسلح به سلاح رسانه و ضد فرهنگ معرفی کرد و گفت: باید با تمام قوا جوانان را در مقابله با فرهنگ غرب مسلح به نیروی ایمان و علم کنیم تا در این مرحله یک بار دیگر شاهد پیروزی انقلاب اسلامی باشیم.
حجت‌الاسلام محمدعلي اسدي‌نسب

حجت‏الاسلام محمد علی اسدی نسب مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با توجه به توصیه‏ها و دغدغه‏های رهبر انقلاب اسلامی درباره فرهنگ دفاع مقدس گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب این همه درباره مسأله دفاع مقدس حساس هستند به خاطر این است که مردم و دولت در مسیر ارزش‏های دفاع مقدس باقی بمانند.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه افزود: نسل جوان باید بداند که با دشمن‏های بسیاری روبه رو است که در هر زمانی که بتواند به این جامعه به صورت نظامی یا فرهنگی ضربه خواهد زد و باید در مقابله با این دشمن سرسخت هشت سال دفاع مقدس را الگوی خود قرار دهد، دفاعی که در آن جوانان در هیچ شرایطی دست از مقاومت از ارزش‏های اسلامی و انقلابی خود برنداشتند.

 

وی وضع فرهنگ را در کشور بحرانی دانست و اظهار داشت: همان طور که در بخش نظامی به یک قدرت مستحکم در منطقه و حتی در جهان تبدیل شده‏ایم که یک پشتوانه محکم و معقولی است، باید همه آحاد مردم و مسؤولان به ویژه دولت با یک عزم جهادی به فکر مسأله مهم فرهنگ باشند و کشور را از این بحران فرهنگی نجات دهند.

 

حجت‏الاسلام اسدی نسب دفاع مقدس و فرهنگ غنی آن را الگویی شایسته برای نسل کنونی دانست و خاطر نشان کرد: حرکت جهادی در مسیر الهی و بدون چشم داشت مادی فرهنگ هشت سال دفاع مقدس است که الان اگر همین فرهنگ در همه اقشار جامعه جاری و ساری شود بسیاری از مشکلات کشور به بهترین نحو حل خواهد شد.

 

این کارشناس دینی روحانیت را مهمترین قشر تأثیرگذار جامعه خواند و ابراز داشت: اگر روحانیت خود عامل به همین فرهنگ جهادی باشد و این فرهنگ را به خوبی در منبر‏ها، کتاب‏ها و کرسی‏های تدریس ترویج کند بدون شک همه اقشار جامعه هم دنبال رو این قشر خواهند بود.

 

مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با دعوت جوانان به مطالعه و علم آموزی تأکید کرد: اگر جوانان با مطالعه و علم آموزی مبانی معرفتی و دینی خود را بالا ببرند و لذت ایمان را بچشند می‏توانند همه قله‏های موفقیت را فتح کنند و در مقاومت با جبهه استکبار پیروزمندانه خارج شوند.

 

وی از تحریف شدن تاریخ دفاع مقدس ابراز نگرانی و تصریح کرد: متأسفانه چند عامل باعث رواج خرافات در تاریخ دفاع مقدس شده است، نخست فیلم‏های است که از تلویزیون و سینما پخش می‏شود که تنها شباهت آنها با واقعیت پوتین و لباس خاکی است، از طرف دیگر مسؤلان جنگ و مورخین هم باید اسناد ثبت شده و مستند دفاع مقدس را به تدریج برای مردم بازگو کنند تا تحریفی در تاریخ دفاع مقدس شکل نگیرد./1329/ت302/ی

ارسال نظرات