۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۲۲۲۱۰
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

حدود یک هزار عملیات در دفاع مقدس انجام شد

خبرگزاری رسا ـ جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به گستردگی عملیات‌های دوران دفاع مقدس گفت: حدود یک هزار عملیات در جنگ تحملی هشت ساله انجام شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين عباس محمد حسني، جانشين نماينده ولي فقيه در ارتش جمهوري اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس محمدحسنی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در یادواره شهدای جاویدالاثر در مراغه اظهار داشت: حدود یک هزار عملیات در دفاع مقدس انجام شدکه هر کدام از این عملیات ها هزاران درس برای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی دارد.


وی با بیان این‌که سراسر تاریخ جنگ تحمیلی عبرت‌هایی ماندگار برای جامعه امروز دارد، خاطرنشان کرد: انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده به صورت علمی و پژوهشی وظیفه مهم اهل قلم و هنر است، در غیر این صورت به مرور زمان این دلامردی‌ها به فراموشی سپرده خواهد شد.


حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به این‌که هر یک از تجارب کسب شده در کوران دفاع مقدس می تواند راهگشای مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه باشد، گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه توجه به درس های دفاع مقدس این پیام را دارد که در صورت تحقق این توصیه، ایران اسلامی از هرگونه توطئه و دسیسه در امان خواهد ماند.


جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهدا اظهار داشت: اگر بتوانیم فرهنگ جهاد و شهادت را درکنار وحدت، همگرایی و دانش افروزی زنده نگه داریم، حرکت کشور به سمت قدرت برتر نظامی و اقتصادی مبتنی بر آموزه های اسلامی و انقلابی سرعت می گیرد.


وی با بیان اینکه نام، یاد، راه، مکتب و اندیشه شهیدان همیشه زنده است، ادامه داد:نسل کنونی با دقت، وسواس و حساسیت باید زندگی چنین شهیدان را به عنوان آموزگاران مبارزه با استکبار جهانی مورد مطالعه قرار دهند، سیره شهدا بهترین الگوی برای موفقیت و سعادت نسل جوان جامعه است.


همچنین سرهنگ اکبر شالچی زاده، فرمانده سپاه ناحیه مراغه در سخنانی بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را کمتر وظیفه ملت و دولت دانست و اظهار داشت: اگر فرهنگ ایثار و از خودگذشگی، ظلم ستیزی و مقاومت را به نسل جدید جامعه انتقال دهیم، از بسیاری آسیب های احتمالی مصون خواهیم بود.


وی با بیان این‌که امروز نیز نیازمند مقاومت، ایستادگی و ایثارگری مشابه دوران دفاع مقدس برای عبور از سختی‌ها، تحریم‌ها و معضلات مختلف هستیم، گفت: ریشه های مختلف تهاجم فرهنگی دشمنان بایستی تبیین شود تا نسل جوان بداند که ادامه دهنده راه همان شهدایی هستند که هنوز پیکر مطهرشان به میهن باز نگشته است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات