۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۲۰۹۴۸
آیت الله حیدری:

درویش گرایی، باستان گرایی و تکفیرگری بدعت های زهر آلود جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به اهمیت توجه به رویکرد پرورش در آموزش و پرورش اظهارداشت: فرهنگ دینی و معنوی سپر فرهنگیان در برابر حرکت های انحرافی است.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری خوزستان برگزار شد، شرایط حاکم بر جهان و منطقه را خطرناک توصیف و عنوان کرد: آتش رشد تفکرات منحرف در کنار گسترش گروه های تکفیری در کشورهای همسایه سبب آزار مسلمانان شده و در صورتی که راهکارهایی برای مقابله با این فتنه انگیزی ها صورت نگیرد، باید خسارت های جبران ناپذیری را تحمل کنیم.

آیت الله حیدری با اشاره به اهمیت توجه به رویکرد پرورش در آموزش و پرورش اظهارداشت: فرهنگ دینی و معنوی سپر فرهنگیان در برابر حرکت های انحرافی است.

وی تکاپوی راست یا دروغ کشورهای جهان برای مبازه با گروهای تکفیری را نشان دهنده خطرناک بودن تحرکات این فرقه ها دانست و عنوان کرد: جریان سازی این گروه ها برای جامعه و اسلام با پشتیبانی برخی کشورها صورت می گیرد و ابتدا باید ریشه این پشتیبانی ها خشک شود.    

آیت الله حیدری خاطر نشان کرد: امروزه قشر جوان و تحصیل‎کرده ما سیبل هدف توطئه های دشمنان است.

تشکیل کارگروه فرهنگی برای تقویت سطح علمی و فرهنگی معلمان و دانش آموزان

امام جمعه موقت اهواز تشکیل کارگروه فرهنگی برای تقویت سطح علمی و فرهنگی معلمان و دانش آموزان را خواستار شد و عنوان کرد: تشکیل کمیته هایی جهت همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در شهرستان های خوزستان با هدف فرهنگ سازی و تقویت اندیشه های عقدیتی و فکری در مدارس استان یک ضرورت مهم بوده که نتایجی چشمگیر از آن به دست آمده است.

درویش گرایی، باستان گرایی و تکفیرگری، بدعت های زهر آلود جامعه اسلامی هستند

آیت الله حیدری، درویش گرایی، باستان گرایی و تکفیرگری را از جمله بدعت های زهر آلود جامعه اسلامی برشمرد و بیان داشت: ریشه بسیاری از این حرکت ها در مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نهفته است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: تسلیم شدن راهکار حل این مشکلات نیست، بلکه این کاستی ها باید به صورت ریشه ای حل شود و در صورتی که این کار انجام نشود، زمینه مناسب رشد این بدعت ها فراهم شده و شاهد گسترش آن ها نیز خواهیم بود.

وی همچنین گفت: خوزستان همواره مورد توجه بیگانگان بوده و این مسأله به سبب داشتن منابع عظیم اقتصادی از یک سو و تنوع فرهنگی کم نظیر از سوی دیگر بوده و در صورتی که مسؤولان به فرهنگ استان توجه نکنند گروه های منحرف ساخته دست این کشورها بستر مناسبی برای تفرقه افکنی در خوزستان خواهند یافت.

آیت الله حیدری در پایان طرح های معراج و ضمن خدمت را از طرح های مهم فرهنگی برشمرد و ابرازداشت: حضور حوزه علمیه در کنار آموزش و پرورش سبب تقویت کیفت روند آموزش وپروش در مدارس می شود./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات