۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۱۷۶۳۵
چهارم شهریورماه؛

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله تبریزی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ مراسم بزرگداشت سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله میرزا جواد تبریزی از مراجع تقلید روز سه شنبه چهارم شهریورماه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.
آيت الله ميرزا جواد تبريزي(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با ایام شهادت رییس مذهب جعفری مراسم بزرگداشت سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله میرزا جواد تبریزی از مراجع تقلید برگزار می‌شود.

 

براساس این گزارش؛ این مراسم روز سه شنبه، 4 شهریور ماه سال 93 پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

 

مدرسه علمیه میرزا جواد تبریزی واقع در چهار راه شهدا، خیابان معلم، کوچه 17 مکان برگزاری عزای صادق آل محمد(ص) و مراسم بزرگداشت این مرجع تقلید است.

 

شایان ذکر است، حضرت آیت‌الله میرزا جواد تبریزی آبان ماه سال 85 در سن 80 سالگی در بیمارستان کسرای تهران دار فانی را وداع گفت.

 

وی تحصیلات خود را تا پایان سال دوم دبیرستان در شهر تبریز تمام کرد. به دلیل علاقه فراوان به مسائل دینی و با وجود مخالفت اطرافیان، وارد مدرسه طالبیه تبریز شد و در سال 1323 در سن هجده سالگی تحصیل علوم دینی را آغاز نمود و طی چهار سال، مقدمات و مقداری از دروس سطح را در شهر تبریز به پایان رساند.

 

در سال 1327 وارد حوزه علمیه قم شد. وی در قم دوره سطح را به پایان رساند و به مدت پنج سال در درس خارج فقه و اصول از اساتیدی همچون سید محمد حجت و سید حسین طباطبایی بروجردی استفاده کرد.

 

حضرت آیت‌الله میرزا جواد تبریزی در سال 1332 برای ادامه تحصیلات به نجف رفته و در آنجا از شاگردان حضرت آیات سید عبدالهادی شیرازی و سید ابوالقاسم خوئی بود. وی بعد از گذشت 23 سال حضور، در حوزه علمیه نجف، در سال 1355 به هنگام برگشت از زیارت حسین بن علی به سوی نجف، توسط رژیم بعث عراق دستگیر و به ایران فرستاده شد.

 

پس از درگذشت حضرت آیت‌الله محمدعلی اراکی، وی یکی از هفت مرجع تقلیدی بود که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معرفی شد./993/د101/ج

ارسال نظرات