۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۱۶۷۸۳
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری همایش های سالانه ویژه ایثارگران حوزوی

خبرگزاری رسا ـ عابدی مقدم با اشاره به تعامل مؤثر بنیاد شهید و امور ایثارگران با حوزه علمیه و ایثارگران حوزوی، گفت: از سرگیری برگزاری همایش های سالانه با حضور طلاب ایثارگر هم اکنون در حال پیگیری است.
عابدي مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عابدین عابدی مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری هفته دولت و تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت که در محل این بنیاد برگزار شد، چراغ شهادت را راهگشای انقلاب اسلامی در پیش و پس از پیروزی آن عنوان کرد.

 

وی با اشاره به تعامل مؤثر بنیاد شهید و امور ایثارگران با حوزه علمیه و ایثارگران حوزوی، تعداد شهدای روحانی خراسان رضوی را 220 نفر عنوان و تصریح کرد:  از سرگیری برگزاری همایش های سالانه با حضور طلاب ایثارگر هم اکنون در حال پیگیری است.

 

عابدی مقدم  در ادامه از تأسیس شعب بنیاد شهید در همه شهرهای استان خبر داد و گفت: به زودی ارائه خدمات به ایثارگران از دستگاه های محل اشتغال آنان به خود بنیاد منتقل و متمرکز خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچنین به یکسان سازی بیمه ایثارگران شاغل و بازنشسته از اول شهریورماه اشاره و اظهار کرد: لایحه جامع ایثارگری تا 70 درصد اجرایی شده و سی درصد باقیمانده نیازمند همت دستگاه ها و نیز اختصاص اعتبارات دولتی است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه کارآفرینی لیثارگران کشور(تکاک)، افزود: کمیته ای به منظور شناسایی ظرفیت ها و استعدادها تحت نظر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان تشکیل شده است.

 

عابدی مقدم یادآور شد: دانشگاه علمی کاربردی شاهد و ایثارگر در مشهد طی دو سال فعالیت با ویژگی های منحصر به فرد، موفق به جذب  430 دانشجو شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین افتتاح بیمارستان اعصاب و روان 162 تختخوابی و مرکز توانبخشی والدین شهدا که نخستین مرکز در کشور است به صورت خودگردان و فارغ از بودجه های دولتی اداره می شوند./930/پ203/ب5

 

ارسال نظرات