۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۱۶۱۷۸
مدیرخانه مطبوعات اصفهان:

مشکلات کشورهای اسلامی ناشی از تفرقه و عدم وحدت آنها است

خبرگزاری رسا ـ مدیرخانه مطبوعات استان اصفهان، گفت: دشمن قوی نیست اما آنچه کشورهای اسلامی را در برابر دشمن ناتوان و ضعیف کرده عدم اتحاد و تفرقه بین مسلمانان است.
منصور گلناري منصور گلناري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، منصور گلناری مدیرخانه مطبوعات استان اصفهان شب گذشته در مراسم روز خبرنگار در تالار فرهنگ شهرستان کاشان، گفت: دشمن با تفرقه بین کشورهای مسلمان باعث نزاع و درگیری و خون ریزی شده است و آنها را به خود مشغول کرده است تا از دشمن اصلی خود غافل شوند.  

 

منصور گلناری در ادامه با اشاره به جایگاه خبرنگاران و نقش مسؤولان در همکاری با خبرنگاران گفت: حمایت معنوی و فراهم نمودن زمینه های فعالیت بهتر برای خبرنگاران یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

 

وی افزود: رفتار خبرنگاران در حفظ جایگاه و شخصیت آنان نقش اصلی را دارد وخبرنگاران به هر میزان مؤدب، آگاه و مجهیز به دانش رسانه ای و حوزه فعالیت خود باشند جایگاه آنان حفظ و احدی جرأت توهین به آنها را نخواهد داشت.  

 

گلناری، خبرنگاران را وامدار افراد و دستگاه های اجرایی ندانست و هرگونه درخواست و حمایت خبرنگاران از سوی مدیران دستگاه های اجرایی را مردود خواند و افزود: خبرنگار به هر میزانی که از مسؤولان دستگاه اجرایی و نهادها درخواست داشته باشد به همان میزان از رسالت خود و قلم خود دور خواهد شد.

 

به گفته وی، عملکرد خبرنگاران در تمامی حوزه ها و بخش ها باید به شکلی باشد که مسؤولان برای رسیدن به اهداف و برنامه های دستگاه اجرایی خود نیازمند به رسانه و دوربین و قلم خبرنگاران باشند.

 

مدیرخانه مطبوعات استان اصفهان، هدیه دادن و هدیه گرفتن را یکی از سنت های پسندیده اسلامی دانست و گفت: هدیه دادن اگر به شکلی باشد که بخواهد شخصیت خبرنگار را خرد کند باید در گرفتن چنین هدیه ای مقاومت نماید.  

 

گلناری همچنین نوع و میزان هدیه را برای خبرنگار مهم ندانست و یاد آورشد: آنچه مهم است زمان و چگونگی هدیه به خبرنگاران است تا خبرنگار را وامدار هیچ فرد و گروهی نکند.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های 20 ساله خانه مطبوعات استان اصفهان کار تشکیلاتی را به ظاهر ساده اما در باطن سخت و طاقت فرسا خواند و گفت: لازمه کار تشکیلاتی نیازمند ابزاری چون پشتکار، هم افزایی، بردباری و فهم کار تشکیلاتی است.

 

به گفته وی از زمان تشکیل خانه مطبوعات اصفهان تا کنون حداقل 10 تشکیلات مشابه خانه مطبوعات در اصفهان ایجاد شده و همه آنها بدون این که در مقابل خانه مطبوعات اصفهان باشند از بین رفته است و هیچ کدام دوام نداشتند و اگر یکی دوتا تشکیلات هنوز هستند مانند چراغی هستند که در تاریکی سوسویی دارند.  

 

مدیرخانه مطبوعات استان اصفهان تشکل های موازی را یکی از عوامل اصلی نابودی تشکل های قوی دانست ویاد آورشد: در 20 سال گذشته بخش زیادی از انرژی خانه مطبوعات اصفهان صرف این شد که بتوانیم با همکاران خود همکاری و دور یک میز جمع و با هم باشیم.

 

گلناری با تبریک تأسیس انجمن فرهنگی روزنامه نگاران و خبرنگاران درکاشان گفت: شک نکنید دیر یا زود زمزمه های راه انداری تشکیلات دیگری در کاشان شروع خواهد شد.

 

وی افزود : اگر افرادی مورد تأئید برخی افراد دیگر نیستند اشکالی ندارد بعد از چند سال فعالیت اگر عملکرد مثبتی داشتند ابقا می شود و اگر عملکرد خوبی نداشتند می روند اما تشکلی را که تأسیس شده است نگذارید دو تا شود که اگر دو تا شود توان و قدرت آن کاهش خواهد یافت و به مرور از بین خواهد رفت.  

 

 گلناری  با اعلام همکاری خانه مطبوعات استان اصفهان با انجمن فرهنگی روزنامه نگاران و خبرنگاران در کاشان افزود: خانه مطبوعات اصفهان در تمامی زمینه های آموزشی تجربه خود را در اختیار شما خواهد گذاشت و از هیچ کمکی مضایقه نخواهدکرد و آنچه را که در 20 سال گذشته کشیدیم و چشیدیم صادقانه و خالصانه در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید با استفاده از تجربیات خانه مطبوعات اصفهان راه صد ساله را یکشبه بروید.

 

لازم به توضیح است مراسم روزخبرنگار سه شنبه شب با همکاری شهرداری کاشان، بخشداری مرکزی، شهرداری قمصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، انجمن فرهنگی روزنامه نگاران و خبرنگاران کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی‌کاشان در تالار فرهنگ کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات