۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۱۴۵۱۹
سخنران حرم حضرت معصومه:

برخی کشورهای اسلامی برای دل اتحادیه اروپا خود را ذلیل می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام میردامادی با بیان این‌که متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی احکام الهی همانند قصاص و حجاب را زیر پا می‌گذارند تا اتحادیه اروپا‌ آن‌ها را بپذیرد، گفت: اگر جریان قصاص نباشد امنیت از بین رفته و هر فردی جرأت می‌کند به دیگران ظلم کند.
حجت‌الاسلام ميردامادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید احمد میردامادی، استاد حوزه و دانشگاه همزمان با بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با اشاره به آیه شصت و یک سوره نساء گفت: در این آیه آمده است «در اختلافات و مشاجرات خود به پیامبر(ص) مراجع کرده و ایشان را حاکم قرار دهید، رسول‌الله(ص) هر چه فرمودند با تمام وجود بپذیرید و در دل نیز نسبت به این حکم ناراضی نباشید».

وی افزود: سخن نبی‌اکرم(ص) سخن خداوند متعال است، ایشان از روی هوس مطلبی را بیان نمی‌کنند چرا که سخن الهی است؛ در قرآن آمده «کسی که حکم خدا و رسولش را نپذیرد ایمان ندارد».

اگر قصاص نباشد امنیت جامعه از بین می‌رود

حجت‌الاسلام میردامادی با بیان این‌که حکم الهی برای تمام زمان‌ها است، بیان داشت: متأسفانه برخی می‌گویند که حجاب و قصاص برای گذشته بوده است، اکنون دیگر باید همانند قوانین حقوق بشر عمل کرد.

وی ادامه داد: حقوق بشر نیز اعدام را نمی‌پذیرد، اکنون صهیونیست‌ها هزاران نفر را قتل عام می‌کنند ولی دادگاه تنها برای آن‌ها چند سال زندان قرار می‌دهد، اگر سنشان نیز بالا باشد اصلا زندانی هم نمی‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات قرآن کریم درباره قصاص خاطرنشان کرد: اگر جریان قصاص نباشد امنیت از بین رفته و هر فردی جرأت می‌کند به دیگران ظلم کند.

برخی کشورهای اسلامی خود را خوار و ذلیل می‌کنند تا اتحادیه اروپا آنها را بپذیرد

وی تصریح کرد: متأسفانه حتی در برخی از کشورهای اسلامی احکام الهی همانند قصاص و حجاب را زیر پا می‌گذارند تا اتحادیه اروپا‌ آن‌ها را بپذیرد؛ کار به جایی رسیده است که این‌گونه کشورها حاضر هستند خودشان را خوار و ذلیل کنند تا اروپایی‌ها آن‌ها را بپذیرند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که اهل‌بیت(ع) با تمام وجود حکم الهی را می‌پذیرفتند، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم این موضوع را در کربلا به صورت کامل ببنیم؛ حتی در این جریان حضرت زینب کبری(س) که امام نبودند در برابر امر الهی سر تسلیم فرود آورده و با تمام وجود به آن راضی و بر مشکلات سختی صبر کردند که اگر بر روزهای عالم تقسیم می‌شد روزها تاریک می‌شدند.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به روایات حکم و امر امیرمؤمنان(ع) را همانند امر نبی‌اکرم(ص) دانست و تأکید کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند «حکم و امر علی حکم و امر من است، اباالحسن نیز همانند من بر شما ولایت دارد و کسی که تسلیم ایشان نباشد ایمان ندارد».

حقیقت نجم پیامبر و شجر امیرمؤمنان هستند

وی تصریح کرد: امر و حکم مولای متقیان همان حکم و امر پیامبر(ص) است، رسول‌الله(ص) نیز چیزی جز امر و حکم الهی بیان نمی‌کردند با این وجود حکم امام علی(ع) همان حکم الهی است که اگر فردی با آن مخالفت کند در حقیقت با خدا مخالفت کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش با اشاره به آیه «وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ‌ یَسْجُدَانِ» خاطرنشان کرد: در روایت آمده «حقیقت نجم پیامبر(ص) و حقیقت شجر امیرمؤمنان(ع) هستند که این دو بزرگوار دائما در حال سجده هستند، همیشه خاضعانه و خاشعانه‌ترین حالت را نسبت به خدا داشته و هیچ‌گاه از یاد او غافل نشدند».

وی افزود: قرآن می‌فرماید «پیامبر صاحب شما است که هیچ‌گاه گمراه نشد، تمام سخنان ایشان امر و وحی الهی است»، با این وجود امیرمؤمنان(ع) نیز صاحب مؤمنان هستند؛ صاحب نیز به معنای همنشین، دلسوز و هم صحبت است.

پیامبر معلم عالم هستی هستند

حجت‌الاسلام میردامادی در ادامه سخنانش با اشاره به واقعه غدیر خم امام علی(ع) را جانشین به حق ایشان خواند و خاطرنشان کرد: در تاریخ نقل شده است که عده‌ای نزد پیامبر(ص) آمده و از ایشان درباره وصی‌شان سؤال کردند.

وی یادآور شد: رسول‌الله(ص) در پاسخ می‌فرمایند «هر فردی که امشب ستاره‌‌ای در خانه او فرود آید وصی من است»، مردم مدینه نیز تمام شب را بیدار مانده و با چشمان خود دیدند که ستاره در خانه امام علی(ع) فرود آمد؛ البته برخی از منافقان به دروغ گفتند که رسول‌الله(ص) نعوذ بالله فریفته علی بن ابی‌طالب شده و محبت علی ایشان را گمراه کرده است.

هیچ انسانی نمی‌تواند معلم پیامبر باشد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که نبی‌اکرم(ص) عقل کل و یاسین هستند، گفت: حضرت محمد(ص) معلم عالم هستی هستند که خدا نیز می‌فرماید «تو معلمی هستی که باید قرآن را یاددهی»، البته برخی متأسفانه فکر می‌کنند امی بودن نبی‌اکرم(ص) به معنای بی سواد بودن ایشان است.

وی افزود: یکی از معانی امی بودن به معنای استاد ندیده است، یعنی فردی از جنس بشر حق ندارد استاد رسول‌الله(ص) باشد چرا که خداوند متعال خود معلم ایشان بوده است؛ معنای دیگر امی بودن را به معنای میان امت بودن است، ایشان ‌از طبقات اشراف و شاهزادگان نبوده‌اند./993/پ201/س

 

ارسال نظرات