۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۱۱۰۷۶
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

طرح مودت در سیستان و بلوچستان اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح مودت با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی بقاع مبترکه در سیستان و بلوچستان با محوریت زابل اجرا خواهد شد.
امام زاده يحيي ميامي

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان این که طرح مودت هر ساله با هدف تشویق و ترغیب مردم برای کمک به بازسازی بقاع متبرکه در شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان برگزار می شود، گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در سال جاری این طرح با محوریت شهرستان زابل اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: این طرح در سال جاری با هدف بازسازی بقعه متبرکه امام زاده سید باقر زابل اجرا می شود و تاکنون خیران کمک های قابل ملاحظه ای را برای بازسازی این بقعه متبرکه داشته اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان این که این طرح از ابتدای ماه رمضان در مساجد، جلسات قرآنی و محافل خانگی اجرا خواهد شد، گفت: کمک های مردمی یکی از مهم ترین منابع برای بازسازی و اداره امام زادگان و بقاع مبترکه در استان سیستان و بلوچستان هستند.

 

حجت الاسلام تدینی با بیان این که همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای در جوار بقاع متبرکه و مساجد سیستان و و بلوچستان اجرا می شود، گفت: برگزاری نمایشگاه کتب قرآنی و توزیع کتابچه و بروشور و نیز غبار روبی، عطر افشانی، نصب ادعیه رمضان، آماده سازی کتب دعا و قرآن کریم به منظور برگزاری جلسات مذهبی و جزء خوانی و محافل قرآنی و اجرای نیات واقفین در ماه مبارک رمضان از جمله مهم ترین برنامه های اوقاف در سیستان و بلوچستان است.

 

وی افزود: افزون بر اجرای برنامه های نام برده شده محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته مصری با کمک خیران در مساجد و بقاع متبرکه مختلف سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان این که به دلیل کمبود اعتبار در سال جاری مبلغان برجسته و متخصص با کمک خیران و واقفان سیستان و بلوچستان برای اجرای برنامه های تبلیغی مختلف به این استان اعزام شده اند، گفت: بیشتر این مبلغان از حوزه علمیه قم بوده و به سخنرانی در خصوص مسایل دینی و تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری برای مرد، برپایی نماز جماعت و جلسات مختلف دینی و فرهنگی در مدت ایام ماه مبارک رمضان برای مردم خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام تدینی همچنین از غبار روبی مساجد و بقاع مبترکه سیستان و بلوچستان در آستانه ماه مبارک رمضان با کمک نیروهای مردمی خبرداد و گفت: مردم با غبار روبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان دل و روح خود را برای استقبال و میزبانی از ماه مهمانی خدا آماده کرده و سعی می کنند در این ماه از نعمت خلق خوی بندگی خداوند بیشتر برخوردار شده و انواع گناهان بزرگ و کوچک را از خود دور کنند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات