۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۱۰۶۲۲
مدیر کل اوقاف سیستان و بلوچستان:

طرح ضیافت الهی در امام زادگان و مساجد سیستان بلوچستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان با بیان این که در ماه مبارک رمضان بقاع متبرکه و مساجد این استان میزبان برنامه های متنوعی خواهند بود، گفت: طرح ضیافت الهی در جوار بقاع متبرکه و مساجد سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
رمضان کريم

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان این که در آستانه ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی با هدف اطعام نیازمندان و اجرای نیت واقفان در مساجد و امام زادگان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد، گفت: خداوند با قرار دادن ماه مبارک رمضان به عنوان ماه آمرزش گناهان امکان توبه و بازگشت به سرشت خدایی را به انسان داده و به انسان اجازه داده مانند کودکی که تازه  از مادر متولد می شود قلب و روح خود را از زنگار گناهان پاک کند.

 

وی با بیان این که اگر انسان از فرصت های ماه رمضان استفاده کند می تواند قلب خود را به منبع لایزال عشق الهی متصل کرده و شیرینی بندگی و اطاعت خداوند را بچشد، گفت: خداوند در ماه رمضان با دعوت انسان به روزه داری خدمت به خلق و  درک وضعیت زندگی نیازمندان را به شخص روزه دار گوشزد کرده و به او نشان می دهد در مدار آفرینش آنچه اهمیت دارد کمک به همنوع است و زندگی انسان بدون توجه به وضعیت همنوعانش ارزش چندانی ندارد و خود خواهی و نفس پرستی انسان را در معرض سقوط در گناهان مختلف قرار می دهد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و بهار قرآن است و در این ماه عزیز بهترین فرصت ها برای سعادت و خوشبختی انسان مهیا می شود، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان برای استفاده هر چه بهتر روزه داران از فرصت های ماه رمضان برنامه ریزی متنوعی برای مردم انجام داده است.

 

 حجت الاسلام تدینی ادامه داد: اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و مساجد به منظور بهره مندی مردم از جزء خوانی قرآن کریم، نماز جماعت، سخنرانی های دینی و مسایل روز جامعه و نیز افطار کردن بر سر سفره واقفان و خیرین نیک اندیش در بقاع متبرکه و مساجد است.

 

وی از دعوت قاریان مشهور مصری به منظور برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: محافل مختلفی با حضور قاریان برجسته مصری در شهرهای گوناگون سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان برپایی نمایشگاه های متنوع فرهنگی، کمک به مستمندان از محل اجرای نیات واقفان، برگزاری مجالس وعظ و جزء خوانی قرآن کریم، توزیع کتابچه های مناسبتی و فرهنگی و بروشورهای آموزشی و اعزام 40 مبلغ به نقاط مختلف سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

 

حجت الاسلام تدینی با بیان این که پیش بینی می شود در این طرح بیش از 7 تا 8 هزار نفر شرکت کنند، گفت: در سال های گذشته استقبال خوبی از سوی مردم از طرح ضیافت الهی صورت گرفته است./968/ت302/ب4

ارسال نظرات