۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۰۵۹۳۶

فرانسه 4 میلیارد دلار غرامت به آمریکا می پردازد

خبرگزاری رسا ـ بانک «بی، ان، پی، پاریباس» فرانسه که با اتهام نقض تحریم‌های ایالات متحده روبه‌رو است، بیش از سه میلیارد دلار جریمه به مقامات آمریکایی می پردازند.
بانک فرانسه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو فردا در خبری، گفت: بانک «بی، ان، پی، پاریباس» فرانسه که با اتهام نقض تحریم‌های ایالات متحده روبه‌رو است، به منظور حل و فصل این پرونده و پرداخت بیش از سه میلیارد دلار جریمه، وارد مذاکره با مقامات آمریکا شده است.

 

اشخاص مطلع، گفتند: اتهامات علیه بانک «بی. ان.  پی. پاریباس» شامل زیر پا گذاشتن تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، سودان و برخی کشورهای دیگر می‌شود.

 

این بانک فرانسوی ماه گذشته اعلام کرد که احتمالا مبلغ جریمه بالای 1.1 میلیارد دلار خواهد شد، ولی رقم مشخصی اعلام نکرده بود.

 

با این حال قبل از نیز گفته بود که مبلغ 3 میلیارد و 730 میلیون دلار برای آغاز تحقیقات مقامات آمریکایی پیرامون پرونده کنار گذاشته است.

 

بازرسی‌ها پیرامون اتهامات «بی. ان پی پاریباس» از سوی وزارت دادگستری، وزارت دارایی، دفتر دادستانی آمریکا در منهتن، دفتر دادستانی حوزه منهتن و شعبه خدمات مالی نیویورک در حال انجام است.

 

چند منبع که نامی از آن ها برده نشده است به رویترز گفته‌اند، دادستان‌ها بر این بانک فرانسوی فشار وارد می‌کنند تا به فعالیت‌های غیر قانونی خود اعتراف کند.

 

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که مقامات آمریکا خواستار دریافت سه و نیم میلیارد دلار از بی. ان.  پی. پاریباس شده‌اند تا روند بازرسی‌ها را آغاز کنند.

  

رویترز می‌نویسد، رییس اجرایی این بانک فرانسوی به همراه وکلای پرونده با مقامات اداره خدمات مالی شعبه نیویورک دیدار کرده و خواستار نرمش آمریکا در این موضوع شده‌اند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات