۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۰۵۸۴۰
آیت الله وحید خراسانی:

قرآن بهار قلب ها است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی تاکید کرد: قرآن ربیع القلوب است، پیغمبر خاتم به امیرالمؤمنین فرمود: یا علی اوصیک بتلاوه القرآن علی کل حال.
1/ آيت الله وحيد خراساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله وحید خرسانی در مراسم عمامه گذاری طلاب، روز میلاد حضرت علی (ع) را غیرقابل درک توصیف کرد و افزود: این روز، روزی است که نتیجه خلقت و بعثت همه انبیاء از آدم تا خاتم، به وجود امیرالمؤمنین ختم می‌شوند و در روز غدیر نیز با نزول آیه الیوم اکلمت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا، حضرت علی (ع) به ولایت عامه منصوب و آن روز نیز خلقت همه آسمان‌ها و زمین و بعثت همه انبیا تمام می‌شود.


این مرجع تقلید با اشاره به حدیث نبویِ أنا مدینه العلم و علی بابها اظهار داشت: سعی کنید درس‌خواندن و اعمالتان مورد نظر امیرالمؤمنین (ع) باشد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه حاضران را به مداومت بر قرائت روزانه قرآن سفارش کرد و ابراز داشت: قرآن ربیع القلوب است،  پیغمبر خاتم به امیرالمؤمنین – شخص اول عالم به شخص دوم عالم- فرمود: یا علی اوصیک بتلاوه القرآن علی کل حال.


وی افزود: هنگام راه رفتن و نشستن سوره توحید بخوانید؛ در حدیث صحیح السند آمده است کسی که یک بار این سوره را بخواند ثلث قرآن و تورات و انجیل و زبور را خوانده است و هر کس سه بار این سوره را بخواند کل قرآن را خوانده است.


حضرت آیت الله وحید خراسانی در پایان تأکید کرد که در هیچ حالی قرائت قرآن را ترک نکنید و ثواب آن را نیز به امام زمان هدیه کنید تا به سعادت دنیا و آخرت برسید. /901/پ203/ج
 

ارسال نظرات