۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۰۴۶۴۷
در سال 92؛

123 خانه عالم در خوزستان احداث شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور طرح و برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در سال 92 تعداد 123 خانه عالم با مساحت 31 هزار متر مربع در روستاهای محروم و دور افتاده استان خوزستان احداث شد.
سيد محمد کلانتري

سید محمد کلانتری، کارشناس طرح و برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از احداث 123 خانه عالم در خوزستان طی سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: خانه های عالم از موارد تقویت کننده برنامه های فرهنگی با هدف اسکان روحانیان مستقر و مبلغان اعزامی به روستاها ایجاد می شوند که نقش مهمی در افزایش سطح کیفیت امور تبلیغی را دارند.

وی افزود: در سال 92 تعداد 123 خانه عالم با مساحت 31 هزار متر مربع در روستاهای محروم و دور افتاده 23 شهرستان استان خوزستان احداث شد.

کلانتری به دیگر فعالیت های عمرانی در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در بخش پشتیبانی و زیر ساختی می توان به احداث 25 مجتمع فرهنگی اداری تبلیغات اسلامی شهرستان های استان با مساحت 22 هزار متر مربع، 217 مؤسسه قرآنی و خانه قرآنی روستایی در بین 22 شهرستان خوزستان با مساحت 34 هزار متر مربع، تأسیس 13 مرکز اطلاع رسانی علوم و معارف اسلامی صدرا در سطح 10 شهرستان با مساحتی بالغ بر 26 هزار متر مربع و تعداد 8 کانون فرهنگی در 8 شهرستان با مساحت 6 هزار و 150 متر مربع اشاره کرد.

کارشناس امور اداری و طرح و برنامه سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان به مشکلات پیش روی سازمان تبلیغات اسلامی و راه حل این مشکلات اشاره کرد و بیان داشت: مطالعات و تحلیل وضع موجود، نشانگر این واقعیت است که سازمان تبلیغات اسلامی در راستای حرکت به سوی چشم انداز خود با کمبودها و چالش هایی مواجه خواهد بود.

 وی ادامه داد: با تکیه بر قدرت خداوند و بکارگیری قابلیت ها و شایستگی های کلیدی و ممتاز همچون بهره‎مندی از انگیزه های معنوی سرمایه انسانی تبلیغ، ظرفیت وسیع تعامل با اقشار تأثیر گذار و تشکل های دینی، توانمندی در فضای مجازی، بهره مندی از ظرفیت های حقوقی و در اختیار داشتن شبکه گسترده تبلیغ در گستره وسیع می توان از این مشکلات و موانع عبور کرد.

کلانتری تصریح کرد: بهره جویی از فرصت هایی همچون حمایت و نظارت رهبری نسبت به فعالیت های دینی و وابستگی سازمان تبلیغات اسلامی، نقش و کارکرد بستر های مناسب اجتماعی مانند مساجد، حسینیه ها، هیأت های مذهبی و تربیت نیروی انسانی و تولید محتوا از سوی حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی و پژوهشی نیز عواملی تأثیر گذار بر حل مشکلات و تسریع رسیدن به اهداف و ماموریت های سازمان خواهند بود.

کارشناس امور اداری و طرح و برنامه تبلیغات اسلامی خوزستان به برنامه های پیش بینی شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به تحلیل راهبردی صورت گرفته در تحقق اهداف سازمان در بخش اداری و پشتیبانی برای عبور از وضعیت موجود و دستیابی به وضعیت مطلوب، اهداف راهبردی و اولویت ها در حوزه های گوناگون امور اداری، حقوقی، عمرانی و توسعه، املاک و مستغلات، انفورماتیک و تمور و سایر منابع پیش بینی شده است.

وی تعداد کارکنان این سازمان در خوزستان را بیش از 121 نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کارکنان رسمی و پیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان 62 نفر، قرارداد کار معین و کارگری 59 نفر که در سطح کلی از تعداد 4 میلیون و 524 هزار و 321 نفر جمعیت مردم خوزستان تعداد 121 نفر با 25 دفتر را به خود اختصاص داده است.

کلانتری در پایان با اشاره به اهداف راهبردی طرح و برنامه سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اظهارداشت: امور اداری سازمان، تلاش برای ارتقا و اصلاح نظام پرداخت حقوق و دستمزد بر اساس برقراری فوق العاده بهره وری و کارایی عملکرد، صدور احکام افزایش ضریب پرسنل، برقراری کمک هزینه های عائله مندی اولاد و ارتقا طبقه شغل کارمندان، اصلاح ساختار نیروی انسانی و تطبیق وضعیت پرسنل با ساختار جدید سازمان که اخذ مجوز جذب نیرو و تعیین سهمیه شهرستان، جذب نیروی مشمول روحانی و عادی متناسب با سیاست های اجرای سازمان تبلیغات اسلامی از جمله این اهداف هستند./9462/ت303/غ

ارسال نظرات