۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۰۳۲۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وجدان کاری و اعتقاد به نظارت الهی فرهنگ کار در کشور را دگرگون می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: داشتن وجدان کاری و اعتقاد بر این که خداوند ناظر اصلی بوده و همه اعمال ما را می بیند؛ فرهنگ کار و فعالیت در کشور را دگرگون می کند.
حجت الاسلام يعقوبي نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و افزود: همگانی شدن فرهنگ کار و تلاش، عامل اصلی خودکفایی و مقابله با تهاجم اقتصادی دشمنان در نظام اسلامی محسوب می شود.
وی با بیان این که اگر فرهنگ کار درست در کشور جدی گفته شود دشمنان نظام اسلامی زمین گیر می شوند و نقشه های آنها برای آسیب رساندن به نظام اسلامی نقش بر آب می شود، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف باید وجدان کاری در بین کارگران، کارمندان، کشاورزان و دیگر فعالان کشور افزایش یابد؛ یعنی هر کس در حین کار ناظری بالاتر از قانون برای خود متصور شود و بداند که در همه حال خداوند ناظر او است.
به گفته امام جمعه بجنورد در آن صورت همه افراد در هر پست و مقامی بازرس اصلی را خداوند می دانند و سعی می کنند با انجام درست کارها در محضر الهی معصیت و کم کاری نکنند.
وی اضافه کرد: وجدان کاری یعنی خود ما هر وظیفه ای که بر عهده گرفته ایم را به درستی انجام دهیم نه آن که با تلف کردن وقت تنها در پی پایان ساعت کاری باشیم بدون آن که به اوقات تلف شده خود توجه کنیم.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی عنوان کرد: داشتن وجدان کاری و اعتقاد بر این که خداوند ناظر اصلی بوده و همه اعمال ما را می بیند؛ فرهنگ کار و فعالیت در کشور را دگرگون می کند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به مقید بودن مردم کشورهای پیشرفته به کار مفید اشاره کرد و گفت: با وجود تأکیدات مکرر آموزه های اسلامی مبنی بر کار درست و با وجدان، هنوز در کشور ما ساعت مفید کاری اندک است و اوقات فراوانی از زمان هایی که باید صرف کار و تلاش شود؛ بیهوده می گذرد.
وی در ادامه محکم کاری در تولید را یکی دیگر از نیازهای بهبود فرهنگ کار در کشور دانست و عنوان کرد: محکم کاری به معنای پرهیز از سرهم بندی و انجام سرسری امور است؛ یعنی هر کسی در حین انجام وظیفه، کم کاری نکند و وظیفه محول شده را به بهترین وجه ممکن انجام دهد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی یکی دیگر از محورهای بهبود وضعیت کار در کشور را توجه به تولید محصولات باکیفیت در کشور اعلام و اظهار کرد: باید سعی کنیم با تولید محصولاتی باکیفیت، با نمونه های خارجی رقابت کنیم نه آن که افراد در هنگام خرید به دنبال یافتن اجناس خارجی باشند.
خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: در زمینه بهبود وضعیت کار در کشور باید امنیت شغلی و اجتماعی کارگران نیز تأمین باشد و لازم است دولت مردان در مورد شرایط بیمه تأمین اجتماعی و امنیت شغلی کارگران و کارکنان بیش از گذشته فعالیت کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، عنوان کرد: این شکست مفتضحانه یکی از موارد امداد غیبی خداوند در رابطه با ملت ایران بود که شن های صحرا به فرمان الهی به پا خاسته و نیروها و ادوات نظامی دشمن را نابود کرد.
به گفته وی جنود الهی در صحرای طبس درس عبرتی به مستکبران و دشمنان نظام اسلامی دادند که همه بدانند اگر آنها قدرت دارند؛ نظام اسلامی حامی ابرقدرتی دارد که دست او بالاتر از دست آنها قرار دارد و از ملت و کشور اسلامی حمایت می کند./9314/پ202/ب
ارسال نظرات