۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۹۵۲۳۷

سازمان ملل واتیکان را احضار کرد

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان واتیکان باید روز پنجشنبه در مقابل اعضای کمیته ویژه سازمان ملل متحد در ژنو از این نهاد مذهبی دفاع کنند.
بان کي مون و پاپ فرانسيس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا؛ یورونیوز در خبری گفت: نمایندگان واتیکان باید روز پنجشنبه در مقابل اعضای کمیته ویژه سازمان ملل متحد در ژنو از این نهاد مذهبی دفاع کنند.


به گفته این شبکه؛ این برای اولین بار است که نمایندگان کلیسای کاتولیک به طور عمومی به این اتهام که واتیکان اجازه داده بود که کشیشها به هزاران کودک تجاوز جنسی کنند پاسخ می دهند.


به گفته سخنگوی پاپ؛ واتیکان در موضوع سوء استفاده جنسیِ شماری از کشیش ها دخالت نمی کند و پیگیری قضایی چنین موضوعی به عهده مقامات قضایی همان منطقه ای است که این جرم ها در آن اتفاق افتاده است.


فدریکو لومباردی، سخنگوی پاپ می گوید: جامعه معتقدان به کلیسای کاتولیک متشکل از افرادی است که از مکان های گوناگونی هستند. در مناطق مختلف قوانین متفاوتی حاکم است و افراد باید به مقامات قضایی که در آنجا متهم شده اند پاسخگو باشند.


اعضای کمیته سازمان ملل از مقامهای واتیکان خواسته اند که جزییات همه مواردی را که در سال های گذشته درباره سوء استفاده جنسی کشیشها گزارش شده بود به آنها بدهند. واتیکان تایید کرده است که این گزارش ها به بیش از چهار هزار مورد می رسد.


این کمیته که متشکل از کارشناسان مستقل است در تاریخ پنجم فوریه نظر خود را اعلام می کند. مصوبه های این کمیته برای واتیکان الزام آور نیست./1421/1409/ح

ارسال نظرات