۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۹۵۰۶۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد؛

برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان در دی‌ماه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان، گفت: مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب استان بیست و هشتم مرداد ماه ساعت 16 در محل مجتمع ناشران خواهد بود و این نمایشگاه از بیست و نهم دی ماه تا پنجم بهمن ماه برگزار می‌شود.
سيدمرتضي اسماعيلي طبا مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اهمیت کتاب در کشور و استان، گفت: خوشبختانه جایگاه قم نسبت به نشر ویژه است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیل در دسترسی مردم به کتاب است و هدف ما از برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب نیز ایجاد دسترسی آسان برای تهیه کتاب از سوی مردم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزاری نمایشگاه کتاب را سبب حضور ناشران بزرگ کشور در استان دانست و اظهار داشت: با برگزاری این نمایشگاه امکان دسترسی مردم به کتاب راحت‌تر می‌شود.

وی افزود: در سال جاری برای نخستین بار نمایشگاه کتاب استان قم در مجتمع بزرگ ناشران شهر برگزار می‌شود و فضای که برای نمایشگاه اختصاص داده شده دو و نیم برابر بیشتر از سال‌های گذشته است.

اسماعیلی‌طبا ناشران حاضر در نمایشگاه را فعال ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: حضور فعال ناشران در این نمایشگاه سبب برطرف شدن نیازهای مختلف پژوهشگران، دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار می‌شود.

وی بیان داشت: البته این نمایشگاه افزون بر تلاش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت تعاونی ناشران استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تأکید بر این‌که مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب استان بیست و هشتم مرداد ماه خواهد بود، گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه ساعت 16 در محل مجتمع ناشران بوده و نمایشگاه از بیست و نهم دی ماه تا پنجم بهمن ماه خواهد بود.

وی یادآور شد: علاقمندان به نمایشگاه کتاب می‌توانند همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها 16 تا 21 از این نمایشگاه بازدید کنند.

اسماعیلی طبا تعداد ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب استان قم را دویست و نود نفر خواند و ادامه داد: تعداد ناشران قمی صد و هشتاد دو و غیر بومی صد و هشت نفر است که در 15 هزار متر مربع آثار خود را ارائه می‌دهند؛ همچنین حدود 43 هزار پانصد و شصت عنوان کتاب با موضوعات متنوع در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش عمومی نیز دویست و سی و هفت ناشر، بخش کودک و نوجوان هفده ناشر، دانشگاهی و کمک آموزشی سیزده ناشر، هنر و کتاب نفیس یازده ناشر و پزشکی، حقوق دوازده ناشر در نهمین نمایشگاه کتاب استان قم حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این‌که استان در نشر کشور جایگاه دومی در کشور را دارد، بیان داشت: خوشبختانه هزینه تهیه هر صفحه کتاب در قم نسبت به سایر استان‌ها در ارزان‌ترین قیمت است و نشر بوستان کتاب، نشر المصطفی و نشر دلیل ما از پرکارترین ناشران استان هستند، بیشترین کتاب‌های چاپ شده نیز مفاتیح الحیات و گلبرگ عفاف هستند./993/پ202/ن

ارسال نظرات