۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۹۳۴۵۷
حجت‌الاسلام رفیعی:

جوانان سراغ هنرهای مرتبط با دین و مذهب بروند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بر ضرورت استفاده بهینه جوانان از استعدادهای خود تأکید کرد و گفت: جوانان باید به دنبال هنرهایی بروند که با دین و مذهب مرتبط باشد.
رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س)، با بیان این‌که عوامل مهمی در عاقبت به خیری افراد دخیل هستند، گفت: ثبات قدم در تقوا و حمایت از دین و رهبران دینی نخستین عامل عاقبت به خیری است.

وی با اشاره به آیات قرآن بر ضرورت استقامت در دین‌داری تأکید کرد و ابراز داشت: در این راه انسان با امتحانات فراوانی رو به رو می‌شود تا میزان استقامت او سنجیده شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسانی که در راه دین استقامت داشته باشند مورد حمایت فرشتگان قرار گرفته و بهشت در انتظار آن‌ها خواهد بود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت عاقبت به خیری، خاطرنشان کرد: زمانی که پیامبر اسلام خبر شهادت حضرت علی(ع) را به ایشان داد مولای متقیان فرمود آیا در آن زمان عاقبت به خیر هستم یا نه؟

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: خداوند در مواقعی برخی از انسان‌هایی که زمینه مناسب برای هدایت را دارند به وسیله‌های مختلف متحول کرده و در مسیر بندگی قرا می‌دهد.

خطیب برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از نمونه‌های بارز عاقبت به خیری، حاج طیب بود که با توجه به ارادت او به خاندان پهلوی به امام خمینی(ره) علاقه‌مند شد و در راه مخالفت‌های خود با رژیم شاهنشاهی به شهادت رسید.

وی در ادامه بر ضرورت استفاده بهینه جوانان از استعدادهای خود تأکید کرد و گفت: در بسیاری از موارد جوانان از استعدادهای خود به خوبی استفاده نمی‌کنند؛ جوانان باید به دنبال هنرهایی بروند که با دین و مذهب مرتبط باشد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: در برخی از مواقع نیز انسان‌های پیرو حق منکر امامت و ولایت می‌شوند و یک روزه همه اعتقادات خود را از دست می‌دهند.

خطیب برجسته حوزه علمیه فرقه‌های انحرافی بابیت و بهائیت را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این فرقه‌ها با انگیزه‌های سیاسی به وجود آمده و کشورهایی همچون انگلیس از آن‌ها حمایت می‌کنند./927/پ202/ن

ارسال نظرات